Alla inlägg den 17 april 2012

Av Heidi Månsson - 17 april 2012 15:15

Det känns verkligen som att det inte är någon idé för mig att ha kvar min blogg längre. Jag hinner ju inte med... Jag vill verkligen inte skiljas från den för jag är inte redo för det. Det kanske låter knäppt att vara fäst vid sin egen blogg men det är liksom inte på det sättet utan mera som så att jag behöver min blogg för att skriva av mig lite. Jag har ett behov att "älta och diskutera" ibland. Fölåt mig men jag är sådan. Jag vet bara inte hur och när jag ska få tid till att uppdatera bloggen så ofta som jag vill. Inuti mig bubblar det ju av saker som jag vill skriva och bilder jag vill visa...

Sist jag skrev var den 26/2 och nu är det redan mitten på april. Jag har sagt det många gånger förr men jag säger det igen - tiden går för fort! Alldeles för fort!


Jag pluggar fortfarande. Jag började i januari och har inte hoppat av ännu och har definitivt inga som helst planer på att hoppa av heller! Jag tänker sluföra detta och jag tycker att det jätteroligt i skolan :) Jag pluggar och kämpar på riktigt bra måste jag ju säga. I de flesta ämnen går det bra och detta med att plugga var nog precis rätt grejj att göra för mig precis just nu. Lovely! Sen är det första terminen och bara början så man ska väl inte ropa hej förräns man kommit över bäcken men ändå. Jag måste ju ha lite tro på mig själv också så detta klarar jag galant! Eller hur?


Jag kan dessutom berätta att jag har fått jobb :) Jag sökte sommarjobb på ett vårdboende och det slutade med att jag fick jobbet men inte bara under sommaren utan även ett timvikariat som ska börja någon gång efter introduktionsutbildningen och delegeringsutbildningen som jag ska på någon gång i maj. Jag hoppas att dessa utbildningar drar igång snart för jag vill verkligen börja jobba nu. Det ultimata vore att kunna börja jobba på en gång och jobba så pass mycket så att jag kommer in i jobbet bra, lär känna alla där, får mycket pengar men samtidigt att jobbet inte går ut över skolan. För jag vill jobba och det ulitmata för våran ekonomi hade varit att hoppa av skolan och bara jobba men det hade inte varit bra i längden. Om jag kan få ett bra betyg så kan jag få en bättre lön sen och en tryggare framtid för mig och min familj. Så jobbet får inte gå ut över studierna. Det är svårt att både äta av kakan men ha den kvar... :)


Det har hänt mer saker än skola och att jag har fått ett jobb men det är så mycket småkrams och grejjer som jag liksom inte orkar försöka sammafatta nu utan vi går vidare istället. Kommer jag på något jätteviktigt så får jag väl skriva om det då :o)


Nu ska jag logga ut och börja avsluta lite saker för det är snart dax att åka hem. Jag kommer inte vidare med mina läxor just nu så jag ger upp för denna dag. Möjligt att jag får fortsätta hemma lite senare ikväll men ibland behöver man en paus. Nu blev den mer eller mindre ofrivillig då jag behöver mera hjälp utav min lärare innan jag kommer vidare. Jag säger tack å hej för idag så får vi se när vi ses nästa gång. Puss på er! :=) 

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards