Alla inlägg den 29 april 2012

Av Heidi Månsson - 29 april 2012 21:30

Jaha. .Nu har den där perioden kommit som jag lite granna har fasat för. Det är dax för Linnea att få justerade sovtider för middagsluren - även på dagis. Här hemma har vi ju muckat lite med Linnea och hennes middagslur under en rätt lång tid. På dagis sover hon fortfarande gott efter lunch men nu kommer det där att det ska ta alldeles för lång tid med nattningen på kvällen så jag har flaggat lite för förändring på dagis med. Det är inte så bra när den lilla hönan somnar lååååångt efter 20-tiden på kvällen när hon sen ska upp mellan 6:30-07:00 på vardagsmorgnarna. Idag vaknade hon ju vid 6-tiden och somnade nu vid typ 20:15...trots att hon inte hade sovit middag... Visst - på dagis blir dom ju tröttare eftersom det är mer stimulans men ändå. Nackdelen med den här övergångsperioden (där de egentligen är för trötta för att inte behöva sova middag men blir för pigga på kvällen om dom får sova) är ju att man ofta får en sur och grinig trotsunge lagom till man kommer hem från dagis. Den där sura gnällspiken som säger "vill inte!" och "kan inte!" till allt är så lagom rolig att ha å göra med. Men vill man ha någon egentid över huvudtaget på kvällen så är det väl bara till att bita ihop.

När Robin var 2½ så slutade han att sova middag både hemma å på dagis i samma veva. Vad jag kan komma ihåg nu så var det inte speciellt jobbig period men sen å ena sidan så förtränger man saker rätt så fort + att hela ungen var liksom annorlunda i humöret än vad den lilla donnan Linnea är. Robin var inte så där "trotsig" och muckade inte hela tiden. Linnea kan verkligen sätta ens humör och tålamod på test!! Nå det hör väl till - inget barn är det andra likt...  


I morgon är det valborgsmässoafton och det betyder grillning och majbrasa. Vi ska få gäster hit och det är första gången som de kommer hit så det ska bli lite spännande. Det är "grannarna" Linda & Micke + deras två döttrar som kommer. Dom bor bara nån gata bort här i Tormestorp och Linnea går på samma avdelning på dagis som Ronja och Tuva. Dom verkar så trevliga hela bunten så vi bjöd hit dom och det vore ju inte fel att lära känna lite fler här i området    .


Nej nu ska jag ta å chilla lite och njuta av kvällen en liten stund innan det är dax för sängen. Fredrik ska jobba i morgon, jag ska plugga och Linnea ska till dagis. Det blir en tidig morgon alltså även om det känns nu som om det är helgdag för oss i morgon med men näää. Det blir så konstigt med klämdagar så där mitt i alltihopa när vi liksom inte är helt lediga för då är det ju ingen riktig klämdag tycker jag. Sen ska man vara ledig på tisdag istället. Nää detta blir bakvänt  ...


Ha de så gott kära vänner. Sov gott. Synes!  

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards