Alla inlägg den 8 maj 2012

Av Heidi Månsson - 8 maj 2012 23:15

Mmm jag vet att jag borde sova för länge sen men ränderna går väl aldrig ur antar jag. En gång nattuggla - alltid nattuggla. Hellre det än rugguggla ;)


Idag gick det inte så bra i skolan. Koncentrationen var på minus 500 typ. Inspirationen var som bortblåst. Ja ja nya tag i morgon! Alla måste väl få ha sina dåliga dagar och inte ens jag är perfekt ;)


Sitter och lyssnar på Rix FM och njuter av alla bra låtar som spelas nu under kvällen. Har verkligen inte lust att gå och sova men får väl göra mitt bästa för att somna snart så att jag inte är för trött i morgon i skolan. Bieffekten av att vara vaken för länge blir ju att nästföljande dag blir drabbad. Jag vet ju facit men det är inte alltid så lätt att leva efter det ändå. 


I morgon tar jag och Linnea "sovmorgon". Jag måste ju kliva upp för att se till så att Robin kommer iväg som han ska ändå så längre än till 6:30 sover jag ju inte ändå men en lite lugnare morgon kan vi få iaf. Ska lämna Linnea vid 9 eller 10-tiden istället för 8. Nice :)  Det gäller att gripa sådana där tillfällen när de kommer nu för tiden. Det är såååååå skönt att inte ha det så stressigt i skolan längre!!


Nej nu vaknade lillan till och sover lite oroligt så jag får gå till henne. Pappan är där men räcker inte riktigt till. Det ska vara mamma.


Sov gott. Puss & kram!

Av Heidi Månsson - 8 maj 2012 09:30

Det mesta i livet handlar om att ha tid, lust och ork. Har man inte det så får man antingen skaffa sig det eller så struntar man i det och "skyller" på att man inte har tid. Stämmer inte det för er så säg till - här stämmer det verkligen iaf. Jag hade inte tid till att blogga innan, jag började prioritera bort tiden som jag satt vid datorn för att spela sims eller facebookspel och vips så fick jag tid till att skriva mera på bloggen. Jag tycker inte att jag har tid till att satsa på höga betyg i alla fem ämnen i skolan men om jag inte satt vid datorn alls för att spela, blogga eller facebooka så skulle jag ju ha mera tid att lägga på skolarbetet. That´s the truth! Jag satsar på höga betyg i de ämnen som jag tycker är värt att lägga den tiden och det engagemanget på. I övrigt lägger jag ner lagom med tid för att klara kursen men jag tycker att jag behöver få lite slötid per dygn också för att orka med allt det andra. Jag läser på heltid och det innebär 40 timmar i veckan. Jag räknade faktiskt efter förut och när det var som mest att göra i skolan så låg jag på ca 50 timmars studietid per vecka... Det är mycket! Då behöver man få sitta å slösurfa, facebooka och göra annat som får en att må bra :)  Jag har fått ett mycket lugnare tempo i skolan nu när tre av fem kurser är så gott som avslutade och då tog jag min chans att åter igen prioritera bloggen lite mera. Det känns bra. Men visst - vi har bara 24 timmar per dygn. Frågan är vad vi vill göra med våra 24 timmar?!


Mitt hår har börjat växa som riktigt ogräs har jag märkt. Det är inte länge sedan jag var hos frisören men jisses vad jag är långhårig nu igen. Jag måste göra nått åt det snart men det är så mycket annat som kostar pengar hela tiden så vi får väl se hur det blir med det där. Åter igen - en prioriteringsfråga.


Satt och drömde mig bort innan. Det är Ladies Night i Kristianstad den 19 Oktober. Jag vill dit. Jag VILL dit. Jag SKA dit. På ett eller annat sätt :o)  Jag har ju varit på ladies night en gång innan men det var lääääääänge sen nu. Skulle vara roligt att gå igen!


Nej nu ska jag sluta dagdrömma och börja plugga istället. C U!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards