Alla inlägg den 9 maj 2012

Av Heidi Månsson - 9 maj 2012 21:30

Idag hade vi datalektion med repetion inför provet som vi tydligen ska ha nästa vecka! Jag är glad att jag kunde gå på dagens lektion kan jag ju säga. Superglad! Jag har missat jättemånga lektioner då det har varit schemakrock med kursen Vård och Omsorg så då har jag prioriterat den kursen ist för datan. Det är ju ändå inte datorer som jag ska jobba med när jag är klar i skolan utan människor - tror jag behöver den andra kursen mera då... Att jag har missat x antal datalektioner visade ju sig rätt så snabbt eftersom vi skulle jobba med excel som jag inte kunde nånting om sedan innan. Jag satt som ett frågetecken när skulle försöka klara av att göra uppgifterna själv hemma istället. Så kom jag till dagens lektion och fick både den ena och den andra poletten att trilla ner. Ååååå det känns så underbart. Nu finns det ju en viss chans att jag kanske kan klara av att få godkänt på provet iaf! :))  Om jag hade vetat att det skulle bli så här mycket schemakrockar och så pass svårt att försöka reda ut det själv och ta ikapp för förlorad tid så hade jag aldrig bytt datagrupp. Jag ville vara duktig men det sket sig. Alla de andra kurserna har ju verkligen krävt mycket studietid också så datan blev lite bortprioriterad... Nu har jag dock chans att ta ikapp det sista för nu vet jag hur jag ska göra. Alltid en bra början!! :o)


Nu ska jag se om jag kan hitta min man igen. Han gick för att natta Linnea men jag tror att hon sover för läääänge sen. Vi måste ju se på Greys anatomi nu så vakey pakey (eller hur det stavas??).


Ses mina vänner! Go natt å sov gått sedan när det är dax. Kram!

Av Heidi Månsson - 9 maj 2012 11:45

Denna dagen går ju i slowmotion, usch vad drygt! Förlåt - jag är negativ rätt ofta känns det som, sorry. Har nog bara kommit in i en sväng just nu där det är mycket som känns negativt. Jag är lite kluven måste jag säga för det är jätteskönt att det har blivit lugnare tempo i skolan men samtidigt så har jag inte lika mycket att göra nu. Let´s face it - jag funkar nog som bäst när jag har mycket att göra (om det inte blir riktigt stressigt för då funkar jag inte lika bra...). Jag är en sådan där människa som funkar bäst när jag har 10.000 saker att göra och hela tiden har fullt upp för då gör jag 9999 saker. Är jag däremot hemma pga jag är arbetslös eller nått och bara "dagdriver", ja då kanske jag har 100 saker som ska göras å så gör jag bara 5. Ja men resten kan man ju skjuta på för då har man all tid i världen... Är det inte så?

Jag tror att jag längtar lite för mycket efter att komma igång på jobbet så det är nog därför som jag tycker att tiden går så sakta framåt nu.


I morgon ska vi på studiebesök med skolan. Ser faktiskt fram emot det. Det kan bli lite intressant även om det kanske inte låter så jättespännande - vi ska på ett vårdboende inom den antroposofiska andan. För oss som ska jobba med människor (och framför allt sådan som bor på vårdboenden) är nog detta rätt så lärorikt.


Inspirationen och motivationen till att plugga är på minus 50 idag också men nu ska jag ta mig i kragen och få nått gjort. Hoppas att ni får en trevlig onsdag! Pöss och kram   

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards