Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Heidi Månsson - 13 maj 2012 22:00

Oh my god vad jag är sleten nu. Har ju varit ensam hemma med Linnea och Robin i helgen. Robin har ju inte gjort mycket väsen av sig för han är ju bara med sina polare hela tiden men vi har ju en annan familjemedlem som har visat att hon existerar. Denna lilla madame som heter Linnea Erika Fredriksdotter Månsson har stulit all min tid och uppmärksamhet idag. Hon har klängt på mig och varit fullständigt beroende av att ha mamma vid sin sida de flesta av dagens sekunder. Åtminstone så känns det så! Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för ju mer hon klänger desto mer hittar jag andra saker som jag bara måste göra just precis då, som dammsuga tex, eller diska eller vad det nu kan vara. Jag får krupp på den där mammigheten som hon har ibland. Sen vet jag att det hänger ihop så ju mer jag försöker komma undan genom att göra sådana där måste-saker desto mera klängig blir hon. För så lär det ju vara. Jag borde kunna allt det där nu eftersom jag har fått så höga betyg i psykologi - hehe - men ibland kan jag känna mig så otroligt bakom flötet. Ibland gör jag precis tvärtom mot vad det står i alla böcker och precis tvärtom mot vad man vet är rätt och fel. Det bara sker. Man hinner liksom inte tänka efter så bara ooops...så står man där...och vill ta tillbaka det man nyss sa eller inte sa, det man nyss gjorde eller inte gjorde. För det kan ju vara lika fel att låta bli att göra något som att göra något. Det beror ju på vad det är. En sak är iaf säker - jag går hellre undan än att gå för långt! Jag har mina begränsningar - jag kan bli skitarg och "ryta" till åt mina barn, absolut. Men jag skulle ALDRIG göra något för att skada dom. Ja jag kom in på detta för att jag har sett den där hemska videon som florerar på youtube och facebook. Uscha. Det är så otroligt vanligt med barnmisshandel av alla de slag och jag mår illa när jag ser något sådant. Jag orkade inte titta klart på hela videon. Jag förstår inte hur man kan göra så mot sina barn. Barnen som man ska skydda mot allt ont. Nej lite less på gnälliga och klängiga ungar eller frustrerade tonåringar och allt där mittemellan - det kan man bli - absolut. Men jag älskar alla mina barn över ALLT annat!! :=)


Jaha jag skulle ju bara berätta att Linnea hade varit lite klängig idag och så kom jag in på en massa annat, hehe. Jo Linnea väckte mig 06.10 och eftersom att jag inte kom i säng igår innan klockan var 01:00 och eftersom jag sen inte kunde somna innan klockan var 03:00 så var jag ju lagom pigg i morse när Linna då ruskade om mig och sa gomorron. Hon väckte mig ju med världens smile och det är svårt att inte bli smittad av den glädjen då :)

Dagen hade väl kunnat flyta på bättre iofs men hon behövde väl tanka trygghet så då fick det väl vara så då. Jag är psykiskt utmattad och ska gå och lägga mig tidigt - det vill säga att jag borde redan ligga i sängen och sussa sött men tidigt för mig är inte riktigt vad tidigt är för de flesta andra...hehe.


Go natt och sov gott mina vänner (och alla andra) :=) Ses. Puss och kram!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards