Alla inlägg den 16 maj 2012

Av Heidi Månsson - 16 maj 2012 20:15

En bit läggs till en annan och vips så är pusslet klart. Bitar liksom faller på plats av sig själva just nu. Me like! :) 

Jag var på delegeringskurs idag och det gick superbra. Man får ju göra ett test i slutet för att se om man har uppfattat saker och ting korrekt och jag klarade testet! Känns bra. Inte för att det var speciellt svårt men det är väldigt viktigt. Inte så bra om en massa vårdtagare får fel mediciner eller fel dos osv... Nu ska jag bara ringa den ansvariga sjuksköterskan på mitt jobb och så ska hon godkänna mig så att jag får mitt delegeringsbeslut. Detta kommer jag kunna göra nästa vecka för då ska jag nämligen till jobbet på brevidgång. Yes! Jag blev lite otålig idag så när jag kom hem vid 16-17-tiden så ringde jag ner till jobbet för att höra om dom visste nått om schemat eller brevidgången. Fick då datum för brevidgången och nu hoppas jag att jag kan få schemat för sommaren när jag är på jobbet nästa vecka. Jag vill ju planera min tid och dagis och fritids vill ju veta barnens tider. Nå ja - jag får helt enkelt vänta lite till. Tids nog så kommer det väl. Jobbigt att vara otålig...hehe.


Nu ska det snart bli modevisning här hemma för Felicias kläder har kommit på posten idag. Den tösen har ju växt som det mest envisa ogräs så hon hade ju verkligen inte ett enda plagg som satt bra längre. Akut behov av lite kläder och en beställning på H&M gjordes. Får snart se om nått av det passar. Håll tummarna! :o)

Då är det bara Robin och Linnea som behöver lite shorts sen. Resten får vänta till senare i sommar eller tidiga hösten. Robin har ju inte heller stått still i växten direkt men det är inte riktigt lika akut med kläder till honom som det är till Felicia. En sak i taget - det var ju det där med prioriteringar.


Nu är långhelgen här :) Nice nice! Vi har lite lösa planer men vi får se vad det blir. Har inte riktigt spikat allt ännu.

Hoppas att ni får en trevlig helg allihopa. Synes! Puss & Kram.

Av Heidi Månsson - 16 maj 2012 12:15

Vi bär ju alla på en historia. Vi föds som en bok med tomma blad och för varje dag som går så fylls boken mer och mer med minnen av olika slag. Vi tror ofta att vi minns allt (eller det mesta) och att vi har stenkoll på saker och ting men så helt plötsligt så spelas en låt som får en att minnas något som man hade puttat undan. För det är ju så att alla minnen kan inte finnas tillhands hela tiden, det blir liksom fullt. Vi har det mest nödvändiga nära till hands men hjärnan skulle ju fullständigt koka över om vi inte fick sortera bort rätt så mycket.

Anledningen till att jag började skriva om detta är att jag är faschinerad över hjärnan och dess kapacitet och hur psyket fungerar. Hur vi människor fungerar. Hur en människa som har sett diverse hemskheter i krig, kanske har förlorat hela sin familj, kan överleva och på något sätt lyckas skapa sig ett liv. Hur en människa som har förlorat allt den äger och har i en Tsunami och sen ändå skapa sig en framtid och fortsätta ge av det lilla han/hon har. Jag är faschinerad över hur man kan få fram minnen genom att titta på en bild, lyssna på en låt, känna en doft, se en film, höra ett ord m.m

Satt här vid datorn och lyssnade på lite gamla godingar-låtar och insåg helt plötsligt att jag satt och log för mig själv. Trevliga minnen kom fram och sen kunde jag inte sluta utan spelade låt efter låt som hade med den perioden i mitt liv att göra. Trevliga minnen letar man ju gärna fram :)


Nej nu ska jag iväg på delegeringskurs. Synes. Kram och puss!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards