Alla inlägg den 28 maj 2012

Av Heidi Månsson - 28 maj 2012 08:45

Jaha nu är beslutsångesten här. Big time. Jag har fått chansen att höja mitt betyg i ett ämne i skolan från ett G till ett VG och det kändes kanonbra i torsdags att göra det så jag bestämde mig för att försöka. Nu när några dagar har gått så känns det tungt och motigt. Jättemotigt. Jag har redan "checkat ut" från skolan och allt skolarbete och hjärnan har tagit sommarlov. Ska jag behöva starta upp tankeverksamheten igen och göra skolarbete nu?? Bläää. Nej jag vill ju jobba och de dagar som jag är ledig från jobbet vill jag njuta av. Men jag känner mig själv och när jag gör något så vill jag göra det ordentligt. Jag vill ju gärna ha VG istället för bara G. Jag vet ju inte om jag kommer att plugga vidare någon dag och då är det ju mycket mycket lättare att komma in på en utbildning när man har högre betyg. Hmm... Jag har några dagar till på mig att fundera men sen måste jag sätta igång.


I torsdags och fredags hade jag bredvidgången på jobbet och det var jättekul :)  Mycket information på en gång och jag kände mig helt grillad i huvudet innan jag kom hem därifrån. Jag förstår inte riktigt hur jag ska lyckas komma ihåg allt men man lär väl sig allt så småningom. Jag tror att jag har hamnat på ett väldigt bra ställe iaf :o)


I lördags var jag på loppis tillsammans med Annelie och det blev en del fynd där men bäst var nog loppisen som vi var på i söndags för där blev det massor med fynd. Mest pussel och böcker men alla barnen fick någonting och det är ju lite roligt när man kan hitta nått till alla tre. Jag ska definitivt gå på fler backluckeloppisar för det var ju jätteroligt ju :))


Värmeböljan har fortsatt men idag ska vara sista dagen säger dom på SMHI. Ska kanske passa på att klippa gräset idag för i morgon ska det regna. Vi städade bilen invändigt i helgen så nu ska jag även se till så att bilen blir ren utvändigt för den ska fotograferas och läggas ut på blocket. Ska bli spännande att se vad vi får tag på för bil sen. Hoppas att vi lyckas hitta nån i samma svep som vi blir av med våran för det blir inte kul om vi står utan bil sen. Nånting ska vi väl hitta :)


Nej nu ska jag lämna Linnea på dagis och sen ska jag sätta fart med alla sysslor här. Synes.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards