Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Heidi Månsson - 7 augusti 2012 19:45

Det har gått några veckor sedan jag skrev sist och nu har jag en del att skriva om. Ni som inte orkar med att läsa en hel bok kan sluta nu... ;)


Helgen 21-22/7 så jobbade jag väldigt mycket så det blev inte mycket annat gjort.

Rätt så sent på kvällen den 22/7 så kom Jenny, Mogge & Hannes hit :)) Mogge jobbar för Google denna sommar också så dom bodde här i två veckor. Dom lyckades ju pricka in min semester från jobbet så bättre tajming än så kunde det ju inte bli! Dessutom så tog dom med sig det finfina vädret för innan dom kom så hade det varit lite sådär mittemellan-väder men så fort dom kom hit så blev det 25-30 grader varmt och strålande solsken i en hel vecka och sen var det helt ok väder efter det med även om det inte var riktigt lika varmt och ett & annat moln fanns på himlen. Den första veckan som dom var här så var det bad, bad och ännu mera bad som gällde. Vi var på Ugglebadet första dagen och sedan for vi till Tydingesjön i ett par dagar och efter det testade vi Luhrsjön. Sist men inte minst så blev det ett par dopp i Finjasjön med. Vi har även hunnit med några besök i lite olika lekparker, cykelutflykter, ett besök på Andys, grillning, en hel del glassätande, besök på badhus och lite annat smått & gott :)

Den lilla goa familjen åkte härifrån igår och huset kändes helt plötsligt väldigt tomt... Jag önskar att dom kunde komma tillbaka till mig men vi har iaf bestämt oss för att denna gång SKA det INTE dröjja ett helt år innan vi ses igen. Det är alldeles på tok förlänge och så står vi inte ut att ha det!


Även om jag hade begärt semester vecka 30 och 31 så blev det lite jobb iaf. De ringde ett par gånger från mitt jobb och undrade om jag kunde ställa upp & vad gör man inte för kollegor och boende :)  Jag fick till och med prova på att jobba natt och det var helt ok så det kan jag absolut tänka mig att göra igen!! Den mesta tiden av min semester var jag ju dock ledig så att jag hoppade in lite här å där gjorde ingenting.


Nu har nästan ett helt sommarlov svischat förbi igen och återigen konstaterar jag för mig själv att tiden rusar förbi förbaskat snabbt. Denna veckan jobbar jag och nästa vecka börjar skolan för min del. Våra två skolbarn får vara lediga ytterligare en vecka och det tror jag att dom tycker är skönt :o)  Robin börjar nu i femman och Felicia börjar i sjuan. Jisses...

Jag är superkluven för å ena sidan längtar jag jättemycket till skolan och det ska bli jätteroligt att börja plugga igen. Å andra sidan tycker jag att det har varit jätteroligt att jobba också och jag är ju helt klart en stor erfarenhet rikare!! Tänk om man kunde både äta kakan och ha den kvar...   


Nej nu får det räcka för den här gången. Puss & kram! Synes.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards