Direktlänk till inlägg 13 augusti 2012

Terminstart och full fart framåt :)

Av Heidi Månsson - 13 augusti 2012 09:45

Hallojs. Idag börjar allvaret igen - skolan är igång! Våran första lektion är på onsdag men det gäller ju att vara lite förberedd inför den för redan innan veckan är slut ska vi göra vårt första test och våran första insu ska även den lämnas in innan veckans slut. Jiiiihaaa håll i hängslan för nu kör vi i 180 knyck!! Jag tycker att det är väldigt skönt att jag har fått tag på alla skolböcker redan och idag har jag läst igenom de fyra första kapitlena. Peppad? Japp! Let´s do this :))


Sist så skrev jag ju att jag skulle ha min sista jobbedag men så blev det ju inte . Jag jobbade igår kväll och har en helg inbokad redan och något säger mig att det inte kommer vara slut där heller... :)) Jag hoppar gärna in och jobbar rätt mycket för det gör ju inte ont i plånboken med lite x-tra moneys.


I fredags hämtade jag Linnea på dagis och sen for vi till Värnamo för att hämta hem Robin igen. Han har ju varit hos sin farmor och farfar ett tag men nu fick han minsann komma hem eftersom det närmar sig skolstart för honom också. På måndag drar det igång för barnen också. Lite smått orättvist bara att vi vuxna ska behöva börja en vecka innan dom - eller hur? ;)

Under våran Värnamovistelse han jag och Linnea med att besöka Tuija & Amanda en liten sväng. Amanda fyllde ju fem år igår så när vi var där i lördags fick hon ett litet  med smycken och bling bling. Tror att det blev uppskattat.


Från och med idag kommer Linnea bara gå 15 timmar/vecka på dagis igen eftersom att Fredrik är hemma och är arbetssökande/pappaledig. Rätt skönt att kunna få lägga all tid jag behöver på skolan utan att Linnea ska behöva gå så mycket på dagis. Väldigt negativt dock att Fredrik ska behöva vara arbetslös så jag hoppas naturligtvis att han får det jobb han vill ha så fort som möjligt. Man mår ju inte bra av att vara utan sysselsättning för länge i sträck heller. Tror och hoppas att det löser sig snart!


Nej nu är pausen slut. Måste jobba på lite till. Puss & kram.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards