Alla inlägg den 27 augusti 2012

Av Heidi Månsson - 27 augusti 2012 08:37

Ja men god morgon då! Jag är som vanligt trött - känns som ett konstant tillstånd nu mera - men det är måndag morgon och det innebär att en ny vecka har börjat. Ny vecka = nya tag & nya förutsättningar :) 

Det började dock inte så bra för Robin idag. Han är hemma från skolan pga sjukdom, vet inte riktigt vad som är felet men han var inte på topp i morse så det var bättre att avvakta lite så han inte smittar ner alla klasskompisar.

Det är ju ändå så att augusti månad snart är slut och hösten närmar sig på allvar och då kommer ju sjukdomarna och tar över hemma hos oss. Nä jag vet - man ska inte måla fan på väggen å vara så negativ å allt det där men det är ju bara sanningen. Höst och vår är inte denna familjens bästa perioder.


Som sagt - hösten är här och tiden går fort så det är nu mindre än fyra månader kvar till julafton, hehe. Jag har redan fått en förfrågan om att jobba på julafton och det lär ju komma in fler förfrågningar som gäller helgdagarna i jul och vid nyår. Jag har alltid försökt undvika att jobba på julafton innan men nu var det bara 7:30-13:00 och det kan jag väl ställa upp på :=)  En kollega ska åka utomlands så jag tyckte att jag kunde vara lite sjysst och hjälpa till och som grädde på moset så får jag ju nästan dubbel timlön så okej då. Känns lite lustigt bara att börja planera inför julen redan nu, men men.


Det känns i kroppen att jag inte har tränat på hela helgen så idag blir det en tur till gymmet efter det att jag är färdig i skolan.

Nä om jag ska hinna med nått besök på gymmet idag så får jag väl sätta fart med skolarbetet nu. Hoppas eran vecka blir bra. Puss & Kram!!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards