Direktlänk till inlägg 30 augusti 2012

Dikt, panik och praktik.

Av Heidi Månsson - 30 augusti 2012 14:42

Tjenixen. I morse tyckte jag att jag hörde åskan ute men sen sa Fredrik att han hade sett sopbilen så då tänkte jag att jag hade hört fel. Nej då. Det var åskan. Först så kom den smygande men lite senare på förmiddan så mullrade det loss ordentligt här och några rejäla blixtar visade sig också. Man har ju liksom bara gått å väntat på att det ska braka loss å nu äntligen kom den! Då kanske den där förbaskade huvudvärken kan ta och försvinna. Känns som att jag mer eller mindre har haft huvudvärk i typ två veckors tid, bara lite svagt men ändå. Kan vara nog så jobbigt. 


I morse vinkade jag av Fredrik & Linnea som skulle leverera Ottoglassvagnen till Lindbyvärn. Nu är glass-säsongen över för i år (åtminstone på stadens torg) så vi säger väl hejdå och välkommen åter till vår kära glassvagn! :)


Så här såg ekipaget ut:

 


Idag har jag varit ensam hemma (förutom vovvsingen då rå) och jag har pluggat en del till provet men jag har inte alls fått så mycket gjort som jag hade önskat. Nåja mycket av det vi läser är ju faktiskt repetion så jag tror inte att det ska vara någon omöjlighet att klara detta prov. Har ju hela morgondagen, hela måndagen och tisdagen på mig att plugga också. På lördag jobbar jag ju delad tur så då blir det inte mycket annat gjort å söndagen vet jag inte så mycket om ännu. Behöver ju vila nån dag kanske? Eller nä det blir nog lite plugg då med om jag känner mig själv rätt. Hehe. Lite smått panik får jag emellanåt när jag får mina prestationsångestattacker men detta ska jag väl reda ut. Hela förra terminen gick ju bra trots att jag emellanåt tvivlade. Fokusera Heidi. Fokusera!


Jag skrev faktiskt en "dikt" eller vad det ska kallas idag. Inget att skryta över kanske men jag tyckte att den blev lite gullig och den blev till helt spontant. Jag skrev liksom bara det som dök upp i mitt huvud å så blev det så här:


Likt solen värmer du mig
När jag tänker på dig så ler jag
När du håller om mig känner jag mig trygg
Du säger att du älskar mig och jag vet att det är sant
Vi har ett starkt band som knyter ihop oss genom våra underbara barn
Vi säger ofta samma sak, vi tänker ofta likadant
Ibland behövs inga ord - bara en blick
Du är världens bästa pappa till våra barn
Fredrik - jag älskar dig mer än du någonsin kan förstå
Må det för evigt vara vi två!

 

Idag har jag och två klasskompisar gjort en liten snabbvisit på våran praktikplats för att hämta schema. Jag tror att jag är rätt så nöjd med schemat :) Jag har inte fått så många helger och i allmänhet så har jag rätt sjyssta tider, inte så många långa dagar å bara en dag med delad tur :)) Börjar praktiken den 12/10. Tycker det ska bli jätteroligt så detta ser jag fram emot! :))

 

Nä nu vill sonen låna datorn. Bara bra för min del för då kanske jag kan göra det jag ska ist för att sitta här å blogga å surfa men nått ska man ju få göra under pauserna ;)

 

Hoppas att ni får en bra dag allihopa. Puss & kram!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards