Direktlänk till inlägg 16 oktober 2012

Taket kommer lyfta tror jag

Av Heidi Månsson - 16 oktober 2012 10:30

På fredag har vi utvärdering på skolan och det ska handla om praktiken. Jag tycker inte att det har skötts så snyggt och jag tror att vi har ett antal elever i klassen som undrar vad tusan skolan har hållt på med. Jag tror att många är irriterade och jag misstänker att taket kommer lyfta. Jag tycker ju att oavsett vad det gäller så ska det vara lika regler för alla men så har det ju INTE varit. Skolan måste ha ett bra samarbete med praktiken och har dom inte det så är det kanske bättre att eleven och praktikplatsen får sköta det som dom vill (när det funkar såklart). Ibland blir det ju liksom inte direkt bättre av att skolan försöker lägga sig i. Nåja - får väl se vad som händer på fredag.


Idag har jag praktik 13-20:30, i morgon 14-21 och samma tid på torsdag. Det är nu jag får megaångest över att jag har varit sjuk och missat praktiktid så att jag måste ta igen de timmarna. Bläää. Annars hade det ju varit min sista dag där på torsdag. Men vad ska man göra - jag kan ju inte rå för att jag har varit sjuk. När nästa praktik som är till våren börjar ska jag proppa i mig C-vitamin och vitpepparkorn å alla andra huskurer som finns för jag ska inte vara sjuk & missa nått! 


Detta höstrusket som råder ute kan jag vara utan. +7°C och grå himmel, dimma, dis, regn är liksom inte direkt vad jag har på önskelistan. Om solen skiner så kan jag till och med stå ut med några minusgrader (bara det inte är alltför många...). Jag blir ju inte direkt inspirerad av gråslask. Om det skulle bli fint väder på söndag så har jag lite funderingar på att ta med mig kameran och fota loss. Kanske till och med tar med mig någon familjemedlem om det är någon som vill följa med. Kan tänka mig att Linnea och Izzie vill följa med iaf :=)  En tur till Vedema kanske?


Har lite planer på att åka till V-mo och hälsa på folket där nån helg framöver. Har ju inte varit där på supersuperlänge så det är hög tid. Ska bara få ihop det med en helg som passar oss alla och det är inte så lätt. 


Det är snart höstlov och det känns lite tråkigt att inte kunna vara ledig tillsammans med barnen. Jag hade ju gärna haft en lugn vecka och bara myst. Tyvärr så kommer jag råplugga hela den veckan och alla andra veckor fram till jul. Det kommer bli en tuff period nu för dessa två kommande kurserna ska jag satsa på högsta betyg i plus att jag ska slutföra praktiken och hoppa in en del på jobbet också. Jag vet att jag kan klara detta men det blir inte helt utan "blod svett & tårar" :)  Det ska kännas att man lever! :))


Nä mina vänner, nu måste jag lämna bloggen för denna gången. Måste hinna med annat åxå idag. Ha en bra tisdag!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards