Direktlänk till inlägg 22 oktober 2012

Måndag å veckan har bara börjat...

Av Heidi Månsson - 22 oktober 2012 12:30

Jaha då var man tillbaka på allvar i skolbänken då. Praktiken ska ju egentligen vara avslutad och nu ska vi "bara" ha skolarbete att koncentrera oss på. Första lektionen är på onsdag (heldag mellan 8:15-16:30, varför inte köra lite korvstoppning?) och tills dess ska vi ha läst en hel del plus tittat på filmer om ämnet. Nu är det psykiatri vi läser i 4 veckor och delar av boken är jätteintressanta medans vissa andra är rätt så mycket att likna vid sömnmedel. Jag har iaf bara några sidor kvar och jag har sett båda filmerna. Känns bra att ligga bra till i planeringen och schemat med tanke på vilken veckan jag har framför mig. Hade påbörjat insu 1 idag också om jag hade kunnat men alla länkar och all info ligger inte uppe på Fronter så då är det inte så lätt. Har lunchpaus nu så jag passar på att blogga lite då :)

Kommer nog inte stanna så superlänge i skolan idag med tanke på att jag ska jobba vaken-natt mellan 21-07 inatt. Sen i morgon ska jag sova lite och sen jobba på kvällen 16-21 så det känns som att det inte kommer bli nått skolarbete alls under morgondagen. Så himla skönt att jag och Nettan kan plugga tillsammans för då blir man lite sporrad och peppad :=)


I morgon är det fotografering på Linneas dagis. Ska bli kul att se bilderna sen :)  Förra året köpte vi inga dagis/skolfoton alls på någon av de tre ungarna och det ångrar jag nu. Dom saknas liksom där hemma...


På tal om bilder så fick vi nog en hel del fina bilder igår. Tog med stora kameran ut till Vedema och fotade loss på barn, djur och natur :)  Linnea och Robin fiskade lite, Izzie plaskade loss i vattnet, vi grillade korv och Linnea utforskade skogen lite. Vi hade det supermysigt där ute och har bestämt oss för att försöka komma ut dit lite oftare. Får väl se hur lätt det blir med tanke på skolarbete, jobb och allt annat vi har i livet just nu. Känns som att man aldrig är riktigt ledig och speciellt nu när Fredrik också pluggar. Ja ja förr eller senare löser det sig. Vet att det är värt de uppoffringar vi får göra just nu för framtiden ser ju helt annorlunda ut efter avslutad utbildning. Den dagen då båda har jobb så har man ju sitt schema att hålla sig till och kan vara ledig när det står att man är ledig! Längtar dit. Nåja - åter till ämnet, foton finns i kameran så nu ska jag bara ladda in dom till datorn, välja ut några stycken och sen lägga upp dom här på bloggen. Ska försöka få till det senare idag. Med betoning på försöka. Hehe.


Nej åter till studierna. Puss & kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards