Direktlänk till inlägg 25 november 2012

Mindre än en månad kvar.

Av Heidi Månsson - 25 november 2012 23:45

Ja nu när den 24/11 passerade igår så är det mindre än en månad kvar till julafton. Det är med skräckblandad förtjusning jag konstaterar detta. Jag tycker mycket om julen men jag skulle gärna slippa lite av den där julstressen som ibland överfaller en. Likadant varje jul och jag förstår inte riktigt hur det blir så. Jag tänker varje jul att nu ska jag vara ute i god tid med allt men sen blir det inte så iaf... Svårt att hinna med när man har så mycket annat att göra också. Jag hoppas att det blir lite lättare i år. Vi har provet i sista kursen redan den 14/12 och om det inte blir något skolarbete som måste kompletteras så är det sista dagen i skolan på denna terminen. Skönt! Så i år borde jag hinna julpynta ordentligt. I år borde jag inte behöva jaga tiden som en skållad råtta. Kanske kanske kanske att alla förberedelser innan julen kan firas kan få flyta på fint. Håll tummarna för det :o)

På söndag om en vecka är det första advent - jag hoppas att jag får lite julstämning då för just nu har jag ingen. Den brukar i och för sig inte komma innan första advent heller så jag får väl längta tills på söndag :)


I helgen har jag jobbat och inget av allt det andra med gymbesök eller städning å fönsterputsning han/orkade jag med. Suck. Att jobba där jag jobbar nu är verkligen superroligt och jag trivs jättebra där men man blir trött av att jobba en hel helg. Inte trött som i sova-trött utan mera att allt det där som man gör på jobbet orkar man inte göra när man kommer hem också. Alla som jobbar inom vården är ju inte bara vårdpersonal utan även städ, tvätt, disk och matlagning m.m ska tas om hand. Jag gör gärna det på jobbet men sen när man kommer hem så är det inte så roligt att behöva städa här med plus att man är trött i kroppen och behöver sitta ner lite. Tänkte dock ta nya tag i morgon. Ny vecka = nya förutsättningar :=)

Angående jobbet så blev inte denna dagen så som den skulle ha blivit. Jag skulle ha jobbat delad tur idag så alltså 7:30-13 plus 17-21. Vaknade dock inatt med migränanfallet from hell så jag stoppade i mig alla mediciner jag kunde och försökte sova bort det. Vid 6-tiden fick jag ge mig och inse att jag skulle inte kunna gå till jobbet. Ringde & "sjukanmälde" mig (eller vad det nu heter vid migrän). Sov bort halva dagen tack vare den dumma migränen. När jag tillslut hade vaknat till ordentligt så fick jag en förfrågan på om jag kunde jobba 15-19:30 istället och det kunde jag ju så det blev jobb i alla fall idag  .

I fredags på jobbet så fick jag lite mera jobbtider i december och januari. Nice!!  . Nu börjar det ju likna nått, hehe. Jobbar både julafton och nyårsafton men på julafton slutar jag redan kl ett på dagen så då spelar det ju ingen roll. På nyårsafton så jobbar jag förvisso kväll (16-21) men jag hinner ju iaf vara med vid tolvslaget så då spelar ju det ingen större roll det heller. Dessutom ska ju våra vårdtagare få ha det bra så någon måste ju jobba. Kan vara skönt för alla de ordinarie som alltid har ställt upp innan att få slippa undan lite nån gång för att hinna vara med sina familjer.


Linnea har varit hemma hela denna veckan från dagis pga en förkylning men i morgon ska hon få gå till dagis igen. Skönt att ha friska barn! Hoppas att det håller i sig ett tag nu så att dom får må bra å så att vi får koncentrera oss på skola och jobb. 

I morgon ska vi påbörja ett grupparbete i skolan. Får se om vi lyckas snickra ihop nånting bra :)


Dax att ge upp och lägga huvudet på kudden. Det kommer ju en dag i morgon med. Natti natti!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards