Direktlänk till inlägg 29 november 2012

Hipp hipp hurra för mig idag :)

Av Heidi Månsson - 29 november 2012 16:00

Ja men hallå där :) Tänkte blogga snabbt som tusan nu innan lilla tösen kommer hem från dagis för sen är det kört, hehe. Har rätt så precis klivit upp efter att ha försökt sova ut. Jag har ju jobbat vaken-natt och ska göra om det inatt igen så det är ju bra om jag har lyckats sova lite där emellan. Jag la mig strax efter nio och vaknade vid tre-tiden. Där emellan har jag vaknat till ett antal gånger och sovigt lite oroligt men men, jag känner mig hyffsat utvilad nu så det ska nog gå bra detta.


När jag kom hem från jobbet klockan 7 i morse så blev jag uppvaktad med sång och paket utav mannen och barnen. Det var en jättefin stor adventsljusstake som har fått sin plats i det stora vardagsrumsfönstret :) Sen ringde telefonen och jag blev uppvaktad med mera sång. Satt en stund vid datorn och varvade ner innan jag åt frukost men sen blev det dax för att nanna kudde och nu sitter jag här. Det var min födelsedag så här långt. Så mycket mer spännande lär ju inte hända idag eftersom vi ska ha firandet på söndag. Å inte känns det annorlunda den här gången heller. Jag känner mig precis lika ung som igår - så som jag gör varje gång jag fyller år. Jag slutade inte att fylla år efter 25 (det är ju roligt med paket å kalas så jag vill aldrig sluta fylla år   ) men jag måste ha slutat att åldras? Eller? Inte? Sjysst...


I går hade vi ju skola hela dagen och jag tror att hela klassen undrade vad vi gjorde där. Jag är sjukt besviken på denna kursen och läraren som vi har. Känns faktiskt inte som att jag har lärt mig ett enda skvatt (än så länge iaf). Förutom besöket som vi hade igår på eftermiddan från ett gruppboende med utvecklingsstörda så har det bara varit massa ointressant dravvel. Känns ju jättebra att jag har valt denna inriktningen...SUCK! En annan lärare så tror jag att upplägget hade kunnat bli lite annorlunda och rätt så mycket mer intressantare. Ja det är ju bara att hålla ut eftersom det är detta jag vill läsa och det är detta jag vill jobba med. Läraren ska ju inte få avskräcka mig. Nej upp till kamp - det är ju min framtid så jag får kämpa på och hålla mig vaken på lektionerna fastän dom är dötråkiga.


Snart dax för att hoppa in i duschen, äta lite frukost (okej då - kvällsmat men för mig blir det en andra frukost) och sen ska jag se vad jag mer hinner med innan det är dax att gå till jobbet. Kanske att jag hinner stryka julgardinerna och sätta upp dom. Får väl se vad kvällen har att erbjuda. Jag hade tänkt att jag skulle ta ett pass på gymmet men näää det får vara idag. Pallar ej.


Ha de så gott så hörs vi nog i morgon igen. Kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards