Alla inlägg den 5 januari 2013

Av Heidi Månsson - 5 januari 2013 00:15

Blir inte klok på detta med baciller å sjukdomar. Linnea fick ju öroninflammation bekräftad för en vecka sedan och har ju ätit penicillin sedan dess. Mådde rätt bra efter några dagar bara och sedan helt plötsligt så vände det igen. Natten mellan onsdag-torsdag så hostade hon jättemycket men sen när hon vaknade så mådde hon hur bra som helst. Pigg och glad hela dagen. Nattade henne igår kväll å allt var bra. Sen helt plötsligt vid 1-2-tiden på natten så vaknade hon och jag kände att hon var varm. Rejält varm! Tog tempen å hon hade 39,5... Sedan dess har hon haft hög feber hela tiden. När hon fått en alvedon så blir hon lite piggare en stund men sedan skjuter tempen iväg igen och hon blir glansig i ögonen och blek. Min stackars tös. Att man kan få så hög feber trots penicillin i kroppen förbryllar mig. Hon har ju inte ont någonstanns heller enligt henne själv. Då borde det ju inte vara öroninfl som spökar igen. Blir inte klok på detta. Idag har hon dessutom sovit middag - det om något är ett tecken på att hon inte mår bra för det var länge sedan vi fick henne att sova middag hemma... Nu ligger hon och sover här bredvid mig och hostan vill inte ge sig så emellanåt hostar hon tills hon kräks. Tycker verkligen synd om henne. Det blir nog ett samtal till vårdcentralen i morgon men det är nog inte så lätt att få någon tid. Håll tummarna för henne.


Det blir tyvärr inte mer skrivet just nu. Återkommer i morgon för nu måste jag sova. Klockan är som vanligt mitt i natten... :)  Kram!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards