Alla inlägg den 8 januari 2013

Av Heidi Månsson - 8 januari 2013 07:49

God morgon! Postade en sak på facebook för en liten stund sedan och såhär skrev jag: "Lite imponerad över de två stora barnen som lyckades komma upp i tid idag och som var färdiga i god tid innan det var dax att gå. Vet hur lätt det är att ignorera en väckarklocka... :))"  Hade inte min väckarklocka ringt upprepade gånger idag så hade jag nog legat kvar under täcket och znarkat fortfarande. Linnea vaknade ju dock tätt efter det att barnen hade gått så det blev inget mer sovande idag.


Kollade på SMHI alldeles nyss och jag gillar vad jag såg: 

                                                           

Soluppgång kl. 08:33                                         Solnedgång kl. 15:50
4 minuter tidigare än förra veckan                     10 minuter senare än förra veckan


Det bästa är att det kommer faktiskt gå rätt så fort nu tills det är vår och ännu ljusare. Om 6 veckor är det ju sportlov. 6 veckor är ju ingenting! Det säger ju bara svisch. Sen är det praktik i 6 veckor mellan v 10-16 och då har påsken också redan svoschat förbi. Ja det kommer gå snabbt :=)

 

Nu ska jag gå och bolibompamysa med min lilla tös som sitter i soffan och väntar. Ha en bra dag!


Av Heidi Månsson - 8 januari 2013 00:45

Jag har tre barn och alla dessa tre älskar jag över allt annat. Alla tre har en varsin plats i mitt hjärta. Alla tre borde vara fruktansvärt trötta i benen då de vandrar runt i mina tankar hela dagarna och kärleken är villkorslös! Men hur är det möjligt att alla tre kan driva mig till vansinne? Hur är det möjligt att tex Linnea som ligger där i sängen och dricker sin flaska, klappar mig på kinden och säger -"Jag älskar dig mamma" en liten stund senare gör mig galen för att hon inte vill sova. Hur kan man ena sekunden känna att man bara vill ligga så å mysa i sängen i evigheters evighet och två sekunder senare känna att man håller på å krypa ur skinnet för att ungen aldrig somnar nån gång. Jag bara undrar hur det är möjligt att man ena sekunden sitter och myser i soffan med lilla fröken gos och nästa sekund jagar en galen onge  för att med alla tillåtna medel försöka få till en tandborstning på den ovan nämnda lilla fröken gos som nu har förvandlats till envisa fröken tok ;)  Jag bara undrar - hur är det möjligt?! :)


Idag fick jag nog av att Robin ska ha byxkris så jag tog med mig honom in till stan för att köpa byxor. Kom iaf hem med två par snygga jeans men två till hade jag velat få tag på. Blir nog till att åka till Kristianstad eller Väla nån dag. Tyvärr så kan jag inte längre köpa byxor till honom utan att ha honom med mig för provning så vi får väl se när det kan bli av. Kanske kan bli en beställning i katalogen men jag är rädd för att det blir en himmla massa skickande av paket fram å tillbaka innan vi har hittat rätt bara. Det var så mycket enklare när han var en liten skrutt som inte brydde sig så mycket om att lägga till egen smak & tycke om vad som var snyggt och vad som satt skönt. Han tog på sig det man la fram och brydde sig inte om kläder. Han är ju fortfarande väldigt lätt att handla till så det är inte det men nu när han var liten så var han så rak i kroppen och smal och tanig men liksom väldigt jämn. Man visste att om man hade hittat en modell på jeansen som satt bra så kunde man köpa fler av samma i nästa strl med för dom var bra. Nu kan det ju skilja sig jättemycket från gång till gång. Ja ja har vi inte större bekymmer än så med honom så får vi ju vara rätt nöjda :o)


I morgon börjar skolan för barnen men Linnea får vänta lite till med dagis. Kanske kanske att hon kan gå på dagis på onsdag om hon är feberfri i morgon, vi får se. Jag satt förut och tittade igenom mitt eget schema och jag blir inte klok på det... På ett ställe står det si och på ett annat så. Jag känner mig så grymt förvirrad och vet inte nånting. Suck suck suck. Varför inte bara sätta ut ett schema? Nej skolan måste jäklas med oss och lägga ut lite här å lite där så att vi ska kunna bli förvirrade. Tycker inte om att klassen blir splittrad nu men ska vi kunna läsa olika inriktningar så är det ju så det blir. Like it or not typ. 


Nä även om jag kan softa i morgon också så börjar ju ändå skolan på allvar på onsdag för min del. Borde kanske ställa tillbaka dygnsrytmen lite. Dax att sova. Kram!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards