Direktlänk till inlägg 9 januari 2013

Virrpanna, humörsvängningar och padda.

Av Heidi Månsson - 9 januari 2013 23:15

Intressant rubrik va?! :) Den har dock en förklaring, kommer här:


Jag brukar ha koll på BVC-tider, utflykter i skolan, när ungarna behöver köpa nya kläder å skor, vad som finns att hämta på vinden till Linnea, ja rent allmänt så brukar jag ha en kalender i huvudet. Nu har jag dock kört in huvudet i väggen och tagit fram en kalender för fel år eller nått för det var inte mycket som stämde här. I går rätt så sent på kvällen så upptäckte jag att Robin skulle ha varit på CSK och tagit röntgenbilder kl 13:00 igår. Ja men va bra att vi totalt missade det då dom bilderna ska till Tandvårdshuset i Kristianstad så att dom kan bedöma när och hur dom ska dra bort hans fem tänder som ska väck och sätta in hans tandställning sen. Vi ska till Tandvårdshuset den 31/1 så detta  med röntgen skulle ju ske i god tid innan dess så dom hinner få bilderna och ta ställning. Nu fick jag kasta mig på telefonen idag på en utav rasterna i skolan och som tur var så slipper vi räkning på den missade tiden och vi fick en ny tid! Yes! Dock så är det den 24/1 så det är möjligt att den andra tiden kanske måste bokas om. Den tiden som inte är så lätt att boka om heller då det var ca 8 månaders väntetid på att få en tid överhuvudtaget. Bra jobbat Heidi! Duktig idiot! *Klappar mig själv på axeln*. Vad har man en kalender till om man inte skriver in sådana viktiga saker i den? Den nya tiden är iaf inskriven nu. Fler sådana här missar ska inte göras.


När det gäller humörsvängningarna som jag ska ta upp så gäller det inte mina egna - inte denna gången iaf ;) Nej det är faktiskt Linneas som driver mig till fullständigt vansinne. Den tösen kan gå från lugna, tysta, gulliga, underbara sötnosen till ett komplett uppskruvat monster som har fått volymen inställd på max precis innan volymknappen gick sönder.... Gaaaaaaah! Orkar snart inte med hennes humör och utbrott mer. Är det då man säljer ungen på loppis? Haha. Det är hela tiden skitsaker som hon ska börja tjaffsa om som tex att pappa är på väg att borsta tänderna på henne - nej då får han inte det utan hon rusar iväg till mig å så ska jag göra det. Mmm visst är man jättemammig eller jättepappig så kan jag förstå att ett litet barn reagerar så och vill välja den ene eller den andre föräldern men som idag så var det nått helt annat. Linnea hade snott Robins stjärngossestrut och stjärna och skulle ha struten på huvudet. Struten ramlade av och Fredrik stod precis brevid henne, tog tag i struten och skulle sätta tillbaka den så som den ska sitta. Nej min själ om han skulle få röra henne och hennes strut! Ooo vilket liv i luckan det blev. Å hon har ju en pipa som skär genom glas & betong när hon vill det. Jisses vad hon blir förbannad och så hakar hon upp sig så ingen annan kommer åt att prata tills hon har lugnat ner sig för hon överröstar ALLT & ALLA. Suck... Jag vet att jag kan ha ett sjujäkla humör ibland jag med men jag kan iaf stanna upp och lyssna på vad någon annan säger så att jag kan fortsätta diskussionen sen hon tar i från tårna och vägrar lyssna även när man kommer med en bra lösning på hur hon ska lösa sitt bekymmer. Man kanske bara vill säga "-Linnea ska du vända på pusselbiten så går det bättre" eller "tandkrämen ramlade av från borsten, vänta så ska jag sätta ditt lite ny" eller vad tusan det kan vara men nääää om hon tar i och gastar från botten av hennes lungor så hör man ju inte vad man själv tänker... 


Jag är rejält sugen på att skaffa en padda. Ja inte en sådan som bor i terrarium och äter flugor då rå utan en surfplatta. Det hade varit grymt nice att ha en på den 8 timmar långa tågresan som snart ska bli av :) Jag tar med mig Robin och Linnea, hoppar på tåget och tar en tur upp till Sundsvall på sportlovet är det tänkt. Längtar sjukt vansinnigt mycket tills dess :))  Jisses vad Fredrik ska hinna plugga mycket då det inte finns nån liten Linnea hemma som pockar på uppmärksamhet. Hade gärna rest utan henne faktiskt för jag ser inte fram emot en så lång tågresa med henne. Robin var sjukt duktig på att åka tåg och sitta still på sitt säte när han var i hennes ålder men hon är ju verkligen mer vild än tam!! Nej jag hade kunnat tänka mig att flyga ist om det inte hade varit så krångligt och omständigt. Men en surfplatta hade ju underlättat resan... Vill ha!!!


Idag kickade skolan igång för oss blivande undersköterskor på Flexvux. Både roligt och lite läskigt på en gång. Ja det är sista terminen och det är jätteskönt. Men sen då?!? Tänk om jag inte får jobb då? Då ska jag gå arbetslös igen kanske? Kanske skulle ha en back-up-plan. Typ plugga vidare. Får jag inte jobb så får jag ju plugga istället - så blir det ju. Jag är rätt så sugen på att fortsätta i skolbänken faktiskt så det gör mig inget men det hade ju varit bättre med ett jobb och en inkomst som man inte ska betala tillbaka på sen, hehe. Ja det pirrar helt klart i magen när jag tänker på att jag snart har pluggat färdigt dessa tre terminer. Bara till att hålla tummarna för att man får in en fot någonstanns mer än på Plommonstigen så länge som jag går på timvikariat. Det är ju inte varje månad som jag har ca 100 timmar inbokade så som jag hade i december.


Känner nu att det är dax att gå och lägga mig. Ögonlocken är väldigt tunga. Sov gott. Ses!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards