Alla inlägg den 1 februari 2013

Av Heidi Månsson - 1 februari 2013 00:00

Ja då har denna dagen rusat förbi. Dagen började med lite jobb men det var bara ca 2½-3 timmar så det var inte så mycket. Följde med en vårdtagare på lite dagverksamhet bara. Efteråt uträttade jag lite ärenden som tex hämtade ut mina nybeställda linser. Kan ju vara bra att ha fler par hemma än dom jag använder, skulle jag tappa en så är det ju rätt så kört då liksom. Billigt är det ju inte med linser men jag klarar inte av att gå med glasögon hela tiden, har aldrig gillat det så jag alternerar lite. Det är för övrigt dax att köpa nya glasögon för dom är rätt så repiga nu. Har haft dom i fyra år. Det får bli i sommar kanske när jag har tjänat ihop lite mera pengar. Det är ju som sagt inte billigt!


Har fått en hel del skolarbete gjort idag. Får fortsätta i morgon för nu snurrar det bara i skallen. Det är mycket att hålla reda på emellanåt. Längtar tills jag är klar i skolan :)


I kväll var det informationsmöte på Robins kommande skola och det handlade om språkval som ska göras nu. Det finns franska, tyska & spanska att välja på och Robin kommer nog välja tyska eller franska verkar det som. Smart att hålla sig till dom då hans farmor har varit språklärare på gymnasiet i just de två språken. Kan ju få rätt mycket hjälp där. Jag kan tyvärr inget språk, kan ju knappt engelska. Lite sådär nu så att jag börjar ångra att jag inte har läst något sådant innan men jag valde hantverk i skolan för jag var mer intresserad av det. Robin verkar ha rätt så lätt för språk så jag tror han klarar det galant oavsett vad han väljer. Känns lite läskigt att han ska börja i sjätte klass och få betyg och läsa fler språk och snart köra moppe och allt det där. Hjälp vad min lilla kille är stor nu! :=)


I morgon är det fredag och jag ska jobba natt. Måste alltså sova på dagen för att orka med natten så jag funderade lite på hur jag ska lägga upp det hela. Ska jag sitta uppe ovanligt länge i natt så att jag är ordentligt trött i morgon och sover länge på morgonen/förmiddan eller ska jag lägga mig i normal tid (enligt mina tider då alltså) och vara uppe på morgonen/förmiddagen för att sedan sova några timmar innan jobbet? Borde ju passa på att sova när Linnea är på dagis ju så det lutar åt att sova på morgon/förmiddag. Äh jag tror det löser sig i morgon :o)


I morgon är det första februari och det betyder att sportlovet närmar sig med stormsteg!! :)  Jag längtar sjukt mycket tills vi är framme hos världens bästa Jenny, Hannes & Mogge (+ lilla knyttet i magen)!! Synd att inte hela familjen kan följa med på resan bara men ibland är det så. 

Tänkte extra mycket på den lilla goa familjen i norr idag då jag fick syn på supersöta bebiskläder i ett skyltfönster. Undrar om det blir en flicka eller pojke... Åååå vad jag längtar tills den lille/lilla är ute och man får mysa med bebis!


Suget efter en surfplatta finns kvar. Åååå varför ska allting kosta så mycket pengar? Varför ska man vara så "fattig" för. Varför ska man ha grymt snabbt växande ungar för? Hehe. Om jag inte hade behövt lägga typ alla mina pengar på kläder till dom så hade jag ju varit rik ju . Hoppas jag får fast jobb efter studierna och då SKA jag köpa en surfplatta - så är det bara. Hade varit gött att ha en när jag jobbar på nätterna med. Ja ja - jag får väl fortsätta sukta och längta.


Nej jag tror att jag avslutar här. Synes. Hoppas att eran fredag blir trevlig! :)

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards