Direktlänk till inlägg 1 mars 2013

Jodå jag lever....

Av Heidi Månsson - 1 mars 2013 13:00

Men äntligen! Hej och hå vad utslagen jag har varit sedan i måndags. Jag tror inte att jag har varit så här dålig någon gång innan och då har jag ju ändå åkt på några rejäla omgångar förut. Jag är fortfarande sjuk men idag orkar jag iaf med att göra nått. Jag har haft hög feber och en hosta från helvetet plus att det har runnit ur ögon och näsa, jag har haft konstant huvudvärk sedan i måndags och varit väldigt ljuskänslig emellanåt. Jag har sovit nästan hela tiden fram tills idag. Ett tag fick jag ont av att ligga ner så då fick det bli soffläge en stund så jag kunde halvsitta lite men det var inte långa stunder som jag pallade med det heller så hur jag är gjorde så mådde jag skit. Fy farao säger jag bara!

Idag är första feberfria dagen och varken ögon eller näsa rinner speciellt mycket. Hostan är dock kvar men jag tror att Cocillanan börjar kicka in och dämpa det hela. Känns dock som om jag skulle ha astma eller fel på lungorna så jag tar inga jättedjupa andetag direkt. Nej nu får denna skiten passera så att jag får bli frisk nån gång och sedan vill jag gärna vara frisk minst året ut. Tycker det har varit lite väl mycket nu... 


I går var Fredrik med Robin på käk-kirurgiska kliniken och det gick bra. De trodde att operationen ska kunna bli av om ca en månad. Skönt att få det överstökat!


På måndag börjar praktiken och i onsdags fick jag reda på att jag inte alls ska få vara på det ställe där jag hade fått placering. Nej nej helt plötsligt så kan de inte ta emot en praktikant pga att vårdtagarna reagerar negativt. Men varför står då boendet med på listan över ställen som vill ta emot elever? Och de har vetat om att jag skulle komma under en rätt så lång tid - varför inte hojjta till från början? Och varför kunde inte någon ringa mig och berätta? Nej det var tack vare att jag själv låg på som en blådåre för att få tag på mitt schema någon gång som jag fick reda på att jag inte alls skulle vara där. Det var personal på boendet som fick ta det med mig då områdeschefen inte hade informerat om detta som hon skulle ha gjort. Personalen var lika förvånad över att jag inte visste nått som att jag blev förvånad över att det inte skulle bli nått på det stället. Trots att jag var riktigt sjuk och knappt hade energi till att sitta upp så fick jag börja rodda i detta. Ringde till en kollega till min chef och hon verkar ju vara en riktig pärla! Hon förstod mitt problem och lovade att hon skulle fixa detta på en gång, det tog inte så lång tid innan hon ringde tillbaka och hade löst allt. Jag ska vara på ett annat boende, fick nr till dom och ringde dom direkt. Ska dit på måndag och då ska jag få schemat då. Kan ju tycka att detta har skötts fruktansvärt dåligt med tanke på att dagis kanske vill ha ett schema också. Schemat borde man få två veckor innan man ska börja iaf för att kunna planera lite. Nu är det ju förståeligt att boendet som jag ska vara på inte kan trolla fram ett schema på så kort tid så det är ju lika bra att ta det på måndag och hade jag varit frisk så hade jag säkert fått komma och hämta det tidigare om jag frågat men om alla inblandade hade skött detta bättre så hade det säkert sett lite annorlunda ut...


Nej nu börjar det snurra i huvudet igen. Hostmedicinen gör ju sitt till på tröttheten så jag ska nog gå å vila en stund nu. Hoppas att ni får en trevlig fredag! Kram :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards