Alla inlägg den 12 mars 2013

Av Heidi Månsson - 12 mars 2013 22:45

Jo men hej. Passar på att skriva lite innan det är läggdax. Det är ju så att jag är nästan helt frisk igen så i måndags påbörjade jag min praktik :)  Jag var bara där i några timmar för att få träffa min/mina handledare och prata lite om schemat och börja lära känna varandra litegrann. De tyckte att det inte skulle bli för mycket nya intryck på en dag så 10:30-13:00 fick räcka första dagen. Verkar vettigt för det är ju mycket ny info att ta in.


Idag skulle jag ha varit där 8:30-13:30 men det hände en incident i morse efter frukost som gjorde att jag var lite tveksam om jag kunde gå dit eller ej. Jag fick inte behålla frukosten men det visade sig att det är penicillinet som gör mig illamående och inte magsjuka så jag kan gå till praktiken i morgon igen. Skönt det iaf.

När jag hade uteslutit magsjuka så hämtade jag Linnea tidigt på dagis och så åkte vi in till stan för att gå på bibblan och låna lite böcker, sen gick vi och fikade lite mellis på Bjärnors conditori (supermysigt) och sen passade jag på att ta Linnea till frisören för att få bort lite sletna toppar i hennes trassliga hår. Linnea satt så stilla och var så duktig så hon fick en klubba av tjejen som klippte henne :)  Linnea är nog rätt nöjd med sin dag tror jag :o)


I morgon har jag lång dag. Ska vara på praktiken mellan 12:00-20:00 så det blir rätt så intensivt men jag tror att det blir roligt. Det blir skönt att få lite sovmorgon iaf. Linnea börjar inte förrän kl 10 på dagis så det blir en lugn å skön morgon. 

På torsdag ska jag först jobba lite på Plommonstigen och sedan ha praktik och på fredag ska jag först ha praktik och sedan jobba kvällen på Plommonstigen plus att jag jobbar där natten mellan lördag-söndag. Tjo och tjim - busy days :)


Jag har verkligen fastnat i 80-talsrocken nu, fasikens vad många sköna låtar det gjordes då :)) Spotify är bra å ha och jag har svårt att stänga av musiken utan vill bara lyssna mera å mera. Sicken sucker man har blivit då ;)


Nej nu ska jag varva ner lite innan det är dax att lägga huvudet på kudden. Puss på er! Sov gott. C Ya.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards