Alla inlägg den 20 mars 2013

Av Heidi Månsson - 20 mars 2013 23:00

Oj oj oj vilken tur jag att saker och ting ibland strular till sig så att nya möjligheter kan få komma fram, det mesta sker nog av en orsak ändå. Jag har nog hamnat på världens bästa praktikplats kan jag ju säga. Det är en helt ny värld som har öppnat sig. Idag var det min femte dag (har ju missat mycket pga sjukdom tyvärr) men vilket underbart ställe det är! Det är ett härligt gäng i personalen och de som bor där är jätteroliga att jobba med, inga tunga lyft och ett helt annat sätt att jobba än vad jag är van vid och nu vet jag ju lite mer om vad jag vill göra i framtiden. Jag trivs kanonbra på det boendet där jag har jobbat innan så det är inte så att jag inte vill vara kvar där men jag har inte så mycket erfarenhet av att jobba inom handikappomsorgen så jag vill gärna testa på att vara på några olika ställen för att bilda mig en uppfattning om vad jag tycker bäst om. Det är väl inte fel? 

Jag har fortfarande inte fått något bekräftat om sommarjobb så jag är lite smått nervös för jag vill veta med 500% vad jag har och inte har. Här om dagen hittade jag ett jobb som jag sökte där en tjänst ska tillsättas i augusti och det vore ju perfekt att få det efter sommarjobbandet är över. Min stora fasa är att bli arbetslös igen. Nu har jag ju ändå lagt mycket tid & arbete på att studera till USK och då vill man ju få lön för mödan eller vad man ska säga :)  Håll tummarna för att jag först får sommarjobb och sedan någon form av anställning med lite mera lön i slutet av månaden än "bara" ett timvik ger.


I övrigt har det inte hänt mycket nytt här sedan praktiken började för det är liksom där jag är större delen av tiden och är jag inte där så är det pga sjukdom (vi fick en liten liten släng av magsjuka i familjen förra veckan men den var väldigt liten i jämförelse med hur det brukar vara när vi åker på det). Min första vecka på praktiken var jag där två av fem dagar... Kändes inte så bra när jag redan hade varit sjuk och missat en hel vecka. Jag har en del att ta igen om man säger så. Egentligen rätt så surt men det gör inte så mycket ändå med tanke på att det är så pass roligt att vara där :o)  I alla fall - jag har inte så mycket annat att skriva om. Tror jag avslutar där. Höres. Kram!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards