Alla inlägg den 21 mars 2013

Av Heidi Månsson - 21 mars 2013 23:15

Jag minns mars 2009. Då var vi nyinflyttade i detta hus och jag hade fattat misstankar om att det var en bebis på gång här. Jag var ju arbetslös och tur var det för jag mådde ju illa hela de fem första månaderna i graviditeten. Så fort jag rörde mig så ville inte nått ätbart stanna kvar i min mage. Jag vilade så mycket jag bara kunde och då ingick att sitta på altanen i mars månad och sola - iklädd typ långbyxor å linne. I början på april så hade jag kunnat sola i betydligt mindre kläder om jag hade velat det för värmen gassade på rätt bra där på altanen. Visst det är rätt mycket lä där och när solen står på så blir det rätt mycket varmare än vad det egentligen är. Vi har passerat mitten på mars månad nu med men det kommer ny snö. Vintern vägrar släppa taget! När ska våren få komma fram ordentligt? Jag är ordentligt trött på detta snöande - töande - snöande och så de kalla vintervindarna som ska blåsa småspik hela tiden. Nej nu vill jag ha vår på allvar, cirka 10-15 plus och solsken. Bort med jobbiga vinterkläder och fram med vårjackorna.

Du vintern...det är dax att släppa taget!!


Nu har jag varit på praktiken mån-tors men i morgon är jag ledig. Jag ska ju vara där i helgen igen plus att jag jobbar kväll så denna helgen kommer nog rinna förbi vääääldigt fort. Jag lär ju inte ha så stor huvudbry med vad jag ska hitta på när det gäller lör och sön. Däremot så kan jag inte riktigt bestämma mig för om jag ska passa på att bara softa i morgon eller om jag ska försöka hinna med alla de där sakerna som jag inte hinner med annars som att ringa lite viktiga samtal, skriva lite på praktikuppgiften och lite annat smått & gott som borde hinnas med. Får se i morgon vad jag känner för :)


I morse väckte Linnea mig tidigt och det har varit en lång dag så även om jag inte är ett dugg trött nu så får jag väl ge upp och inse att jag måste gå och sova nu. Eller åtminstone snart... Jag vet att jag är hopplös men jag är född som nattuggla - vad ska jag göra åt det? ;)  Sov gott! Synes.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards