Alla inlägg den 6 april 2013

Av Heidi Månsson - 6 april 2013 16:45

Det verkar som om våra vädergudar inte riktigt kan bestämma sig för hur det ska bli. Jag tittar ut och det är molnigt men 7 plusgrader. På aftonbladets hemsida kan man läsa (och jag citerar ordagrannt) "I helgen väntas mer än halva Sverige vara snötäckt igen. Meteorologen Martin Hedberg: "Det här är snö på riktigt"." Ööööö så den snön som var här tidigare under vintern var bara på låtsas då? Hehe. Såg lite på lokalnyheterna igår och det var en bonde där som berättade att han brukar gödsla sina åkrar i början på mars men i år hade han ännu inte kunnat börja med det... Snälla vinter - ge dig nu! Det vore så skönt att få plocka undan alla tjocka vinterkläder och bara använda de lite tunnare vårkläderna :)


Om typ fyra timmar ska jag gå till jobbet och jobba natt. Jag har inte alls sovit så mycket som jag borde så det kommer nog få bli några timmar i sängen i morgon när jag kommit hem. Jag hade egentligen tänkt att jag inte skulle sova alls då för att lätt ställa tillbaka dygnsrytmen igen men den planen håller inte - det inser jag ju. Nåja det hela löser sig alltid på ett eller annat sätt. Det som är så dumt bara är att när jag måste sova på helgen så måste ju Fredrik passa Linnea och då försvinner mycket av hans studietid.


Idag har jag tagit det väldigt lugnt men jag har ändå hunnit med att köra några maskiner tvätt, byta lakan i våran säng och i Linneas säng, dammsugit hela entreplanet = Linneas sovrum, vårat sovrum, badrummet, hallen, vardagsrummet och köket. Jag vet att jag kommer behöva dammsuga i morgon igen men det är skönt att ha fritt från grus, smulor och hundhår i 10 minuter iaf ;=)

I förmiddags var Fredrik ute på tomten med Linnea och Izzie. Dom var ute ganska länge men sen så kom Linnea in och var alldeles plaskblöt hela hon. Det visade sig att våran tunna med regnvatten som står bakom våran redskapsbod hade fått besök av Linnea som bara skulle vattna våra blommor... Jättespännande att plaska med hink och spade på ytan så att det skvimpar över. Att det där vattnet inte alltid är det fräschaste vattnet att leka med hade inte Linnea en tanke på. Det blev en dusch av lilla busan och en omgång kläder som åkte in i tvättmaskinen. Varför inte skaffa lite mera tvätt åt oss? :)


Nu ska jag gå och umgås lite med min lilla tös. Puss på er!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards