Alla inlägg den 8 april 2013

Av Heidi Månsson - 8 april 2013 23:38

Joooo jag vet jag skulle gå å lägga mig. Ja jag ska. Snart ;) Kom bara på en sak som jag var tvungen att skriva om för annars skulle jag säkert ha glömt det tills i morgon. Jag spanade in vädersidorna förut och fick syn på tabellen för solens uppgång och nedgång. Titta här:


Solens upp och nedgång               Solens upp och nedgång

Upp 06:16             Ner 19:57

 

Jiiiihaaa me like :)  Det blir ljusare och ljusare och efter denna veckan där det kommer ligga på ca 6-7 plusgrader på dagarna så ska det slå om till helgen/början på nästa vecka med 11-12 plus på dagarna. Oh yes nu kommer våren!! Me like!

 

Var bara det jag ville säga. Natti natti.            

Av Heidi Månsson - 8 april 2013 23:15

Underlig rubrik? Den kommer få sin förklaring strax, lugn bara lugn :)


Idag var jag ledig från skola, jobb och praktik så jag passade på att umgås med min lilla tös lite. Vi åkte in till öppna förskolan på Familjens Hus och där hittade Linnea direkt några kompisar att busa med. Några kändisar sedan innan som tex Alve och sedan några andra som jag inte kände igen men som gladeligen lekte finfint med lillmonstret mitt :o) Linnea och en hel del av de lite större barnen fick även vara med på Samlingen som dom kallar det. Det är tydligen nått nytt projekt som de har dragit igång där de varierar med lite sagostund eller spel, lekar osv. Det blir en lite mindre grupp barn som får lite mera pedagogisk träning av den helt suveräna personalen på öppnis. Linnea tyckte det var roligt så det blir nog fler gånger! Kanske nått att satsa på - ha lediga måndagar och ha som tradition att åka till öppnis. Hmm tål att funderas på... Det är ju fullt genomförbart när skolan börjar för min del för jag har ju bara lektion på tisdagar & onsdagar.

Efter öppnis så tog vi en sväng till bibblan. Det blev retur av ett gäng böcker och konstigt nog så var kassen inte tom när vi skulle gå därifrån - det hoppade ner en hel hög med nya böcker ;)  Det är bra att Linnea har fastnat i böckernas värld. Äntligen!

Linnea passade även på att "spela" lite på datorn som dom har där på barnavdelningen och det tyckte hon var lite spännande.

Efter bibblan så blev det en omgång med pannkakor till lunch och det var härligt att se Linnea äta med god aptit!! När magarna var mätta så skulle vi köpa födelsedagspresenter hade jag tänkt men Linnea var inte på humör så efter en liten runda på stan gav vi upp och åkte hem. Som de flesta barn (i lägre ålder iaf) så har hon väl inte funnit tjusningen i det där med att gå och strosa på stan och shoppa. Hehe. Stadens skoaffär fick sig ett besök iaf som slutade i ett köp av tygskor och sandaler som jag visste att hon inte hade hemma redan då jag hade inventerat en snabb sväng i lådan med arvegods. Det var dock ta tre men betala för två så vi fick ett par gummistövlar med i priset. Trodde inte att hon hade några ofodrade så då passade vi på att ta med ett sådant par. Jättefina med monster på :) När vi kom hem så hittade jag ju dock ett par som Robin har haft och mätte dom, det var samma strl och mått i dom men vi fick ju de nya med på köpet så då kan hon ha ett par på dagis då rå. 


När vi kom hem så inventerade jag lite mera i skolådan inför kommande säsong och insåg att det behövde kompletteras lite där när det gällde gympaskor och foppatofflor. Hade gympaskor som jag var övertygad om att hon skulle kunna ha men icke då. Nu drar tydligen tösen strl 27-28 och då är det oftast 28 som gäller. Jag trodde att hon skulle ligga på 26-27. Tror att det är någon som har tagit ett skutt under vintern...


Vid 16-tiden stack jag och Robin till Everöd utanför Kristianstad för att eventuellt köpa en cykel. Robin gillade den och den passade så 300:- betalade vi och med oss hem hade vi en 18-växlad 26-tums cykel i bra skick. Lysande! 

På vägen hem passade vi på att glutta in på Skopunkten. Robin behövde också vårdojjor och det hittade vi utan större bekymmer. Passade sedan på att roffa åt mig ett par foppatofflor och ett par gympaskor till Linnea eftersom det är ta 3 men betala för 2 där också. Det är det ju iofs alltid men jag är inte där så ofta och jag köper ju inte skor till R utan att han är med så det var ju liksom läge att passa på. Linnea blev överlycklig för sina foppatofflor så vi får väl se vad hon vill ha på sig i morgon när hon ska till dagis... 


I morse ringde jag till Käk-kirurgiska kliniken på CSK för att trycka på lite om en tid för Robins operation. Tandläkaren som satte in Robins tandställning bad mig ju att ringa för de kan ju inte slutföra arbetet med Robins tandställning på Tandvårdshuset innan operationen är gjord. Tydligen så hade Robin fått en tid i Maj månad nångång men jag sa att det vore bra om de kunde plocka in Robin vid nått återbud eller nått. Då hittade hon en tid den 24/4 och det är ju bara om ca 2 veckor! Oj oj. Lite nervöst.


Nä nu är hopplösa jag uppe alldeles för länge igen. Ska jag aldrig lära mig? Hehe. Dax att försöka komma till sängen och krocka lite med kudden. Ses!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards