Alla inlägg den 23 april 2013

Av Heidi Månsson - 23 april 2013 21:45

I morgon måste jag och Robin kliva upp tidigt för strax efter 6-tiden är det avfärd härifrån. Klockan 07:00 ska vi nämligen infinna oss på Käk-kirurgiska klinken på CSK i Kristianstad. Robin är enligt order nyduschad och jag ska lägga fram Emla-krämen (bedövningssalva) som han ska smörjas med i armvecken och på handryggarna. Den ska kletas på i morgon innan vi åker plus att han då ska få FYRA stycken alvedontabletter á la 500 mg/stycket. Jisses! Efter midnatt nu så får han inte äta och bara dricka lite vatten i morgon. Han brukar iofs inte äta frukost på vardagarna för så tidigt på dygnet är han inte hungrig. På en helgmorgon när vi ibland äter frukost vid 10-tiden så är det dock en helt annan sak, då kan det slinka ner lite mera. 

Min man är världens bästa för han lyckas fixa bilen idag. Den började krångla i fredags och sedan har den bara låtit värre och värre under tiden som helgen har rullat på och det visade sig att det var en tändspole som var sönder. Våran bil är fyrcylindrig och har två tändspolar så den kunde ju rulla vidare fastän nått var fel men det lät inte bra och det var inte behagligt att köra den så jag är glad för att bilen är hel när jag nu måste ha den i morgon. Att ta bussen hade inte funkat för då hade vi kommit försent till operationen eftersom att det inte riktigt klaffade med buss & tågtider så tidigt på morgonen. Det händer att jag har nytta av det där körkortet som jag tog för ca 1½ år sedan :)


Håll tummarna för att allt går bra i morgon och för att Robin slipper ha allt för ont efteråt. Nu ska jag nog glo lite på tv tillsammans med min man. Ses!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards