Alla inlägg den 26 april 2013

Av Heidi Månsson - 26 april 2013 17:15

Kommer ni ihåg pigan Lina som är med i berättelserna om Emil i Lönneberga? Den pigan har flyttat in här. Åtminstone den Lina som hade tandvärk efter att ha ätit för mycket polkagrisar på marknaden. Nu har ju faktiskt inte Robin ätit för många polkagrisar och han har faktiskt inte ätit nått godis alls de senaste dagarna. Ska jag vara ärlig så tror jag inte att han kommer äta nått godis förrän kanske om en vecka. Min son ser ut som pigan Lina med svullna kinder men det är så rysligt synd om honom! Robin knaprar Alvedon, har ont nästan hela tiden, äter inte mycket alls, kan knappt öppna munnen & kan knappt prata. Min lilla stackars Robin... 


Klockan 07:00 i onsdags anmälde vi oss i receptionen som vi skulle och sedan gick vi till avdelningen som heter Dag-operation. Där fick vi anmäla oss en gång till i den receptionen och sedan fick vi sitta i väntrummet en stund innan vi fick komma in. Robin fick byta om till sjukhuskläder och sedan fick han en säng. Jag tror att klockan var strax innan 8 när dom kom och hämtade honom för att köra till operationssalen. Jag fick följa med och vara kvar tills han hade blivit sövd och somnat. Sedan fick jag gå till ett speciellt väntrum och där var jag i ca tre timmar innan de kom för att hämta mig. Robin sov fortfarande när jag kom till honom och det tog rätt lång tid innan han vaknade till ordentligt efter narkosen. 

Operationen hade gått bra och de hade tagit bort tre stycken tänder (jag har dock för mig att de skulle ta fem tänder men jag har väl hört fel då..?). Klockan var 18:15 när vi kom hem och då var Robin rätt så mörbultad. Nu är dock operationen gjord och han kan vara stolt över sig själv!! Han är så enormt duktig min grabb!! :)


Jag ska jobba vaken-natt inatt :) Börjar om typ 3½ timmar men tiden går så enormt långsamt tycker jag. Hela dagen har släpat sig fram. Tidigare idag var jag hos frisören och klippte & slingade håret så det har iaf hänt nånting "kul" idag. Jag har diskat lite, tvättat lite och försökt att få tiden att gå fortare men jag tycker inte att jag har lyckats speciellt bra, hehe.

Jag skulle ha pluggat idag men Linnea är hemma från dagis då hon blev kass i magen igår så jag har inte fått plugga nått. Svårt att få vara ifred när jag har min studiehörna inne i vardagsrummet där Linnea hela tiden ska komma och söka uppmärksamhet typ. Nådigt less på att inte få vara ifred här hemma. Suck.


Nej nu får jag nog avsluta här. Det kom en son som ville låna min dator :=) Skönt att se att han är så pass pigg så att han orkar sitta här iaf. Trevlig helg önskas eder alla! :)

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards