Alla inlägg den 1 maj 2013

Av Heidi Månsson - 1 maj 2013 23:36

Jag har haft en rätt bra dag idag måste jag säga. Det blev en rätt lugn och slö morgon och det är ju alltid skönt att kunna mjukstarta dagen så :=)  På förmiddan tog Linnea och jag en liten promenad för att möta upp en av hennes dagiskompisar plus dennes mamma och storasyster. Vi gick på en promenix i skogen och Linnea hade en ryggsäck med lite fika med sig så hon bjöd alla på saft och kaka. Det är en så lagom lång slinga uppe i skogen där de har gjort ett elljusspår. Perfekt att låta barnen löpa som de vill och inte behöva akta sig för bilar och alla andra faror som finns utmed vägarna. De hoppade och skuttade, klättrade på stora stenar och verkade tycka att det var roligt. Vi avslutade med en stund på lekparken vid TiF-huset. Inte den roligaste lekparken och inte den nyaste lekparken men den funkar och barnen var nöjda. Det behöver ju inte alltid vara så avancerat och komplicerat. Jennie och jag har pratat om att träffas med barnen så de får leka i cirka ett år nu och NU blev det av... Det är kanske lite mera spontana lekdejter som ska till för att vi ska lyckas? :)  Ja en sak är iaf säker och det är att detta var så trevligt så nu SKA vi få till det lite oftare.

Jag upptäckte under kvällen att mina kinder är lite smått röda av solsken. Nice! Det är nu man inte vill jobba eller gå i skola. Det är nu man vill vara ute i solen hela dagarna för att kanske lyckas få lite pigment. Ja drömma kan man ju... Med så mycket som vi ändå har de här sista 6 veckorna i skolan så lär jag ju inte hinna med att sola...


I går var vi en stund uppe vid TiF-huset för att se på majbrasan och träffa lite folk. Det var kul men Linnea brydde sig inte så mycket om elden utan det var alla dagiskompisarna som var där vid lekparken som var intressanta och det kan man ju förstå :o)

Det blev ingen grillning som sig bör på Valborgsmässoafton för våran grill är helt kaputt (måste skaffa en ny men det får vänta tills lönen droppar in senare i sommar). Vi festade på pannkakor istället och det var ju inte så dumt det heller! ;)


I morgon är det plugg på skolan som gäller. Dax att avsluta så jag orkar kliva upp. Ses.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards