Alla inlägg den 3 juni 2013

Av Heidi Månsson - 3 juni 2013 22:56

...att pusha sig själv. Det handlar om att flytta på gränserna för vad man klarar av. Det handlar om att ta i lite till när man tror att man inte orkar mer. Ett varv till. Ett repetion till. Lite mera vikter. Lite mera motstånd. Sakta men säkert så har man ökat lite här och lite där. Nu har jag 30 kilos motstånd på sit-upsmaskinen. Ett väldigt litet steg för mänsligheten men ett enormt stort för mig! Jag är dock inte färdig där men ett steg i taget så kommer jag snart ha vandrat rätt lång bit. 


NU ska jag hoppa in i duschen. Ses kanske i morgon men det blir en lång dag så det är inte säkert att jag hinner. Det ska kännas att man lever :=)  

Av Heidi Månsson - 3 juni 2013 11:51

Hatar när inte spotify funkar eller när internet strular så radioappen vägrar funka. Jag vill lyssna på musik. Hela tiden. Alltid. Nu! Pliiiiiiis funka nu då!!

Av Heidi Månsson - 3 juni 2013 08:27

Ja då var juni redan här och det har ju gått otroligt fort. Jag kan inte riktigt fatta att den här sista terminen i skolan är gjord och att vi på onsdag får våra betyg. Vi är färdiga undersköterskor nu! Jiiiiiiippieeeee!! Shit vad detta ska firas på onsdag - håll i hängslena för här kommer Heidi! :)


Sitter och knåpar på ett schema över sommaren så jag får lite koll. Fredriks schema blev klart i torsdags och han är ju sin egen chef i sommar så han kan ju påverka sina tider lite mer än vad jag kan iaf. Jag har ju bara schema från ett av mina sommarjobb och det jag har är ju inte ens säkert att det stämmer men jag har nått att utgå ifrån i alla fall. Det är ju svårt att göra ett schema till dagis när man är timvikarie också och kan bli inringd när som helst men jag får ju göra ett efter det jag vet, mer kan jag inte göra.


I fredags hade jag brevidgång på det nya jobbet. Det var ett evigt springande från 13:45 till 22:00, gata upp å gata ner, fram å tillbaka, hit & dit. När jag körde hem hade jag ont i fötterna och jag kände mig mer förvirrad än vanligt. Massor med information som snurrade i huvudet. Jag undrar lite hur detta ska funka men jag får ju ge det en chans så får vi se.


I lördags jobbade jag 6:55-16:55 på Plommonstigen :)  Efter det åkte familjen ut till Ulla & Knut och där spelade vi badminton, kubb och grillade. Inte dumt alls!! Hannah, Andreas, Nils och Elsa var också med och det är så mysigt när de små kusinerna får träffas och leka :=)) Det får vi snart göra om.


Idag har jag och Linnea en lugn morgon/förmiddag. Jag ska ha delegationsutbildning (igen av någon konstig anledning) kl 13-16 inne i stan och måste då åka bussen vid 12-tiden. Jag lämnar Linnea innan lunchen då så hon äter lunch på dagis så vi kan vara hemma å mysa till 11:15. Inte så dumt med en så lugn start på veckan.

Jag förstår dock inte alls varför jag ska gå delegationsutbildning igen när det var ett år sedan jag gick sist och min delegation är skriven så att den gäller i hela kommunen plus att den är aktuell till sista augusti... Nåja - jag får ju betalt så det är väl bara att le och se glad ut. Eller nått. 


Ett litet tips till alla som gillar bra musik och Youtube: Om det nu är någon som inte har sett Linus Svenning på Youtube så spana in grabben! Han är asduktig tycker jag och han har en såååååå härlig röst! Kan inte sluta lyssna!


Nej nu får vi kanske äta lite frukost så tiderna för måltiderna inte blir alldeles tillsnurrade här. Ha en fin dag! Kram.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards