Alla inlägg den 13 augusti 2013

Av Heidi Månsson - 13 augusti 2013 19:30

Jag lider av sockersug. Det är sååååååå jobbigt just nu. De allra första dagarna är ju alltid värst och det gäller att komma över den där tröskeln så att kroppens sockerbegär sakta men säkert försvinner. Det är ett beroende. Ett jobbigt beroende.

För X antal år sedan var jag på ett personlighetsutvecklingsmöte (förkortat PU) och där pratades det bland annat om att hjärnan inte förstår ordet inte så säger du tex till dig själv att "nu ska jag inte äta godis" så tänker hjärnan "nu ska jag äta godis". Jag trodde inte på det. Det lät mest som svammel. Vadå lura hjärnan? Pssssst. Bullshit tänkte jag då. Nu tror jag på det! Ska man sluta med godis så måste man lura hjärnan lite och tänka i positivt laddade meningar så att man fokuserar på det. Ja ni har gissat rätt - vadslagningen med Jenny är igång igen :=)  Från och med igår (den 12/8) till och med tolvslaget på nyårsafton gäller det att undvika godis, läsk & saft. Here we go!



Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards