Alla inlägg den 14 augusti 2013

Av Heidi Månsson - 14 augusti 2013 08:49

Idag är jag ledig och Linnea är ledig från dagis så jag ska försöka få lite gjort här hemma samtidigt som jag vill hinna ägna mycket tid åt alla mina barn. Det är ingen lätt ekvation alltid. Jag blir ofta kluven då jag tycker om att ha rent runt omkring mig men samtidigt så är det ju så att vad vill ungarna komma ihåg när de är vuxna och tänker tillbaka på sin uppväxt - att föräldrarna ägnade tid åt dom eller att det alltid var rent och snyggt hemma? Jag tycker liksom inte att jag kan släppa efter mera på städningen heller för det finns ju alltid nått att plocka undan, nått rum att dammsuga, tvätt att hänga eller disk att fixa med. Bläääää! www.klonasigsjälv.se? hehe.


I övrigt så är väl dagens planer si så här:

* Stora tösen ska till tandläkaren för att limma dit en del på tandställningen som lossnade i måndags. Hon han väl knappt komma hem efter att ha fått tandställningen insatt förrän den "ploppen" lossnade så den kan ju inte ha suttit så himmla bra.

* Jag måste handla så en tur till Maxi får det ju bli.

* En vän som har en tös som är lite mindre än Linnea kommer hit för att shoppa lite undanlagda kläder. Ska bli skönt att bli av med lite till för de där kassarna uppe på vinden verkar bara föröka sig. Vet inte hur det går till då jag säljer undan rätt mycket då och då?? Konstiga barn som aldrig slutar växa ;)


En sak är iaf säker - idag ska det handlas grönsaker! Jag höll ju på att få fnatt igår när jag och Felicia tittade på film och vi inte hade nått gott att mumsa på. Nånting måste vi ju få tugga på när vi nu inte får äta chips/godis/popcorn och allt det där goda. Och visst är det konstigt att allt det där förbjudna lockar sååååååå mycket mera när man inte får äta det än när man får? Vi har haft mycket godis och popcorn och annat sånt där skräp hemma i långa perioder utan att äta det varje dag men nu så bara skriker hela kroppen efter nått sött och gott. Nej nu står det morötter, gurka och dipp på inköpslistan. Mumms fillibabba! :)


Nämde ju filmtittning innan och för snart en vecka sedan när Sundsvallsborna fortfarande var här på besök så hyrde vi två filmer till barnen och tre filmer för oss lite större. Till barnen blev det en lite äldre film "Mamma mu" och så en relativt ny film som heter "Piraterna" (från 2012). Både Hannes och Linnea verkade gilla den mycket. Jag har ännu inte hunnit se hela filmen men utav det jag har sett så verkar den bra och den är fint gjord. Filmerna ska lämnas tillbaka i morgon så jag kanske hinner sen den med Linnea idag.

De andra tre filmerna hette "En oväntad vänskap" (rekomenderas starkt!), "Du gör mig galen" (inte så bra) och så "The numbers station" (den var helt ok). Är sugen på att hyra nya filmer men vi får se hur det blir med det. Det är lite taskig tajming då jag ska jobba hela helgen. Får nog bli en annan gång. Hemmakväll finns ju kvar nästa vecka också :)


Nej nu är det frukostdax. Ha en bra onsdag! Kram.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards