Alla inlägg den 25 augusti 2013

Av Heidi Månsson - 25 augusti 2013 16:15

Jag vet att jag inte var ute på röjjarfest igår. Jag vet att jag var duktig flicka och jobbade istället och tjänade pengar. Jag vet att jag varken dansade på borden eller låg nersupen under dom men just nu känns det som om jag var på världens röjjarskiva och att jag skulle vara bakis idag. Känner mig fullständigt överkörd av tåget men jag vet att jag har gjort nytta och det är en bra känsla :)  Som min svärfar brukar säga - "arbete ger pengar och välstånd och minskar antalet tillfällen för synd" (eller nått liknande).

Jag är så oerhört glad att jag har haft turen att bli timvikarie på två jättebra ställen så det är inte meningen att klaga men denna helgen har varit lite tuff. Nackdelen med att vara just timvikarie är ju att man aldrig vet hur mycket jobb man ska få per månad så jag vågar ju inte säga nej om jag verkligen inte måste. I fredags började jag 12:30 och jobbade över natten (en natt med dålig sömn pga larm) till 16:30 dagen därpå. For hem, han vila lite grann och sen jobbade jag vaken-natt på det andra stället 21-07. När jag kom hem i morse så åt jag lite frukost och sen stupade jag i säng. Somnade nog rätt snabbt, var totalt väck hela tiden. Nu skulle jag behöva vakna till ordentligt men känner mig så överkörd så jag bara är. Lyssnar på lite musik och bara är :)


Skulle behöva plugga idag. Skolan är ju igång igen och jisses vad jag känner delade känslor inför det. Det är nog en viss slags hatkärlek jag har till skola och allt som har med den att göra :=)  Matten är rätt så knepig måste jag ju säga men jag och Nettan satt med första insun och lyckades knäcka den! Vi gick till studiehjälpen och dubbelkollade med läraren om vi hade gjort rätt så att vi inte lär oss fel nu från början för det kan ju vara svårt att lära om senare. Han sa att vi hade gjort rätt men på vissa uppgifter hade vi tänkt lite fel men ändå fått det rätt så vi gick igenom det igen. Kanske kanske att omgång ett sitter nu. Får väl se på nästa lektion som är på tisdag om grunderna har satt sig för då ska vi fortsätta bygga på ekvationerna. Ja vi får väl se om detta blir första kursen som jag får göra om eller om jag kan klara av detta??

Utöver den jobbiga matten så har jag svenskakursen och samhällskunskapen som inte direkt är lätta de heller. Jiiiiiiihaaaaa - det är väl bara till å ta tjuren vid hornen!


I morgon är det jobb som gäller mellan 7:15-15:30 och sen blir det plugg när jag kommer hem. På tisdag ska jag och Robin till Kristianstad igen. Jepp - dax för besök angående tandställningen. På kvällen är det mattelektion så på förmiddan lär jag ju plugga. Synd att Robin har fått en sådan dum tid till tandläkaren för 13:45 är verkligen inte en bra tid. Men ja ja, det hade kunnat vara värre.

På onsdag är det jobb och plugg och på torsdag blir det plugg och sen jobb. Jobbar journatt då så jag lär ju vara lagom pigg men det är bara att gilla läget. Fördelen är att jag slutar 9 på morgonen så sen kan jag ägna hela dagen till ännu mera plugg.


Nej nu ska jag nog försöka få nått gjort här hemma. Trevlig söndag!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards