Alla inlägg under augusti 2013

Av Heidi Månsson - 5 augusti 2013 01:50

Som ni säkert vet så var vi magsjuka för ca två veckor sedan. Trodde vi. Det var inte magsjuka. I torsdags eftermiddag/kväll när det hade gått två veckor sedan första utbrottet av "magsjukan" så blev min son sämre. Ännu sämre. Grejjen är den att han började, sen blev jag lite dålig och sedan Fredrik. Jag och Fredrik blev friska igen men det blev inte Robin. Han fortsatte att ha ont och vara kass i kistan men slutade att kräkas så vi trodde först att han hade åkt på en seg variant pga svag tarmflora och dåligt immunsförsvar just då. Efter två veckor med feber upp och ner, konstant magont men emellanåt kom det dessutom attacker av ännu mera smärta och så en väääääldigt risig kista så fick jag nog. Ringde vårdcentralen och fick besked att inga tider fanns. Avvakta till fredag morgon och återkom då. Sagt och gjort. Slängde mig på luren kl 08:00. Fick en tid till 08:45. Yes! In med Robin och han hade feber (38,1) plus att han hade förhöjda värden, snabbsänkan låg på 208. Den ska ligga på 8 i vanliga fall. Barnakuten nästa! Det var inget snack om saken - Robin skulle in. De fasade för blindtarmen eller tarmvred. 10:15 lämnade vi Hässleholm.


Strax innan 11 var vi på parkeringen vid CSK. Sen tog det ett tag innan vi hade hittat vart vi skulle ta oss och anmält oss i rätt reception osv men tillslut så var vi i ett rum på barnakuten. De tog lite mera prover och klämde på magen men mest var det en evig väntan. Vid 18-tiden var det dax för ultraljud och sen blev Robin inlagd på barnmottagningen, avd 44 på CSK. Vid 19-tiden fick jag åka hem för att hämta saker så vi kunde spendera natten där. Mera prover togs på kvällen, mera undersökningar av magen. Det blev rätt lite sömn den natten.


07:30 kom det mera folk, mera undersökningar och vi fick iaf höra att blindtarmen var rätt så utesluten. Det lutade åt en bakteriell infektion som tagit extra hårt på Robin. Vid lunchtid fick vi åka hem på permission. Värdena var bättre. Sänkan var nu "bara" på 147 och ingen feber för tempen låg helt plötsligt på 36,5. Wiiihii :)


Hem ljuva hem! Vi hade dock fått order om att vara inne vid 11-tiden dagen efter men det var skönt att få sova i sin egna säng och att få vara hemma. På kvällen blev dock Robin rätt dålig igen. Febern stack upp på 39 grader och han var rätt så utslagen. Ringde barnmottagningen för råd om febernedsättande och det var bara till att ge det. Efter en tablett så sov Robin rätt så gott ändå.

Han vaknade i morse ganska så pigg (under omständigheterna). Kändes feberfri och orkade stå på benen. Vid 11:30 var vi inne på barnmottagningen igen och det gick rätt så snabbt. Mera prover visade att sänkan gått ner ytterligare till 124. Bra jobbat Robin!! Febern var borta så vi blev utskrivna och fick åka hem. Vi ska ta en hel del prover som inte är så trevliga men nödvändiga för att få reda på vad det är som har muckat med Robins mage. De tror ff på att det är en bakteriell infektion men vi ska testa för lite annat också som tex glutenintolerans och laktosintolerans.

Proverna kan vi lämna på Vänhem och det är ju skönt att slippa åka till CSK mera.

Robin mår bättre och verkar vara på rätt väg att bekämpa detta själv. Om proverna visar att han inte lyckas så får han förmodligen penicillin för att råda bot på de dessa elaka baciller.

Robin mår bättre och jag är lyckligare nu!!


Jag är lycklig av en annan anledning också :)  Idag anlände Jenny, Mogge, Hannes och minstingen Oliver!! :))  Nu ska vi ta en dag i taget, njuta av varenda sekund och bara myyyyyysa! Dax att sova nu. Alla andra sover redan. Kram och natti natti.


Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards