Direktlänk till inlägg 23 september 2013

Studiedagen har passerat.

Av Heidi Månsson - 23 september 2013 22:32

Jag kan tycka att det finns både negativa och positiva saker med dessa studiedagar. För oss stressade föräldrar som verkligen måste plugga eller jobba eller göra både och för att det ska gå runt så kommer sällan studiedagar speciellt lämpligt in i schemat och blir ofta till ondo. Visst - vi "får" en dag ledigt med våra barn som vi kanske aldrig skulle ha tagit oss annars och det är ju trevligt att hinna umgås med sina barn. Det är bara det att då blir man stressad sedan över allt som man inte han att göra den där dagen och så ska man ta ikapp det senare. Vem blir lidande då? Jo barnen. Dom kanske måste vara långa dagar på dagis resten av den veckan bara för att det var en ledig dag som mamma eller pappa inte hade tid med. Eller så blir helgen lidande. Kanske ordnas det barnvakt för att föräldrarna måste jobba eller plugga. Hur man än vänder sig... 


Jag har lite ångest över en förlorad dag men inte så mycket som jag trodde faktiskt. Jag fick en del uträttat faktiskt och känner mig ändå hyffsat nöjd med dagen :)  Det började i morse/förmiddags med att vi äntligen kunde lämna iväg provet till labb så nu är det bara att invänta besked. Sen var det skojakt på Intersport. Inte är det billigt inte med en kille på väg in i tonåren och storlek 42-43 i skor. Får hoppas att han slutar växa snart!

Efter besöket i city så åkte jag förbi på Klockis och lämnade lite papper till enhetescheferna. Nu borde den högre lönen komma igång och jag fattar inte att jag inte har fått tummen ur tidigare men det har liksom bara slunkit ur mitt minne totalt. Bättre sent än aldrig? Här hemma har jag fått lite tvätt upphängd och en ny maskin startad, dammsugit entreplanen (igen...hunden fäller...) och så har jag lagat maten så att min man slapp göra det idag igen. Kan ju vara skönt för honom att slippa en sådan syssla nån gång. Han fixade ju faktiskt gräsmattan i helgen medans jag rensade en hel del ogräs i en av de stora rabatterna. Bara en gigantisk rabatt och tre små kvar nu då. Och lagom till man är färdig med dom så är det dax att börja om igen, hehe.


Nu på kvällen så såg jag en film med sonen. Den var faktiskt riktigt bra och inte precis som alla andra filmer. Ett tips dock är att den inte är helt rumsren så se den inte med barn som inte får/bör se sådant, hehe. Min tolvåring tog det dock på rätt sätt :o)  Hur som helst - se den!

 


Nej nu mina goda vänner så hoppas jag att ni får sova gott. Själv ska jag ta min bok och vända några sidor i den. Känner jag mig själv rätt så lär jag ju inte kunna släppa den förrän den är utläst (det är väl bara ca 100 sidor kvar). Ses i morgon :=)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards