Direktlänk till inlägg 25 september 2013

Om jag inte vill säga nej då?

Av Heidi Månsson - 25 september 2013 23:21

Ja ibland är det svårt att säga nej. För det första så vill jag inte säga nej, inte i detta avseendet iaf. För det andra så "kan" jag inte säga nej och för det tredje så är jag skyldig min familj att göra vad jag kan. Det gäller jobb. Idag så jobbade jag på ena stället där jag timvikarierar mellan kl 10:30-15:00. Han precis komma ut därifrån och skulle köra hem så får jag ett samtal från det andra stället. Dom undrade om jag kunde jobba 18:00-22:00 idag. Ja men visst kunde jag det :)  Sagt och gjort. Bara det att skolan blir lidande. Men just nu så vill jag verkligen inte säga nej till jobb för jag är timvikarie och har ju lyckats få in foten på två ställen och det vill jag inte förlora. Jag tycker att det är jättekul att jobba på båda ställena och tänker göra allt jag kan för att få vara kvar där! För det andra så är det näst intill omöjligt för mig att tacka nej till jobb när jag vet att min familj behöver pengarna. Vi är inte direkt i den sitsen att vi kan välja och vraka på jobben och pengarna behövs. Sen är det ju så att våra första år tillsammans så var det Fredrik som stod för allt slit och släp med jobb och jag var arbetslös. Nu är det min tur att göra vad jag kan för att försörja familjen. Innan kvällen var slut så hade jag fått fler timmar inbokade. Det kändes jäkligt bra!! Jag får helt enkelt ta och skärpa till mig lite så hinner jag med både skola och jobb. Har jag gjort det förr så ska jag väl kunna nu med :o)


I morgon är det råplugg på dagen som gäller för på kvällen är det prov. Shit pommes... Ingen idé att ni håller tummarna för jag kommer totalköra på det provet. Sov gott. Ses.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards