Direktlänk till inlägg 22 oktober 2013

Rubriklös?

Av Heidi Månsson - 22 oktober 2013 01:42

Idag var det dax igen för en tur till Kristianstad och Tandvårdshuset med grabben. De fixade lite med tandställningen och det skickades även en remiss inför utdragning av två tänder till så att de andra får plats som de ska. De trodde att utdragningen/operationen skulle bli någon gång till våren så det är ju ett tag kvar men det suger ändå till i min mage varje gång jag tänker på det. Så dåligt som Robin mådde efter förra omgången vill jag inte att han ska behöva må igen men å andra sidan så är det inte roligt att dra ut tänder utan nedsövning heller. Pest eller kolera...


Eftersom att Robin ändå var ledig från skolan idag så passade vi på att införskaffa en stycke skjorta till honom så nu är det fixat. Det är bara det att jag har inte vant mig än (och kommer nog aldrig göra det) vid att behöva gå på herravdelningen och handla åt honom. Han är nyss fyllda 12. Varför ska han växa så fort? Strl 43 i skor, strl M i skjortor, var ska det sluta?? Tur att han ff kan ha vissa kläder i barnstorlek iaf. Hoppet är det sista som överger människan har jag hört ;)


Eftersom att Linna var lite förkyld så var hon hemma från dagis idag Jag tycker att det är dumt att utmana ödet. Med lågt immunförsvar (som man ju får när man redan är förkyld) så krävs det inte så himmla mycket för att Linnea ska få en värre omgång. Håll tummarna för att hon klarar av detta lite snabbt för jag vill inte komma till Sundsvall med en sjuk tös. I morgon är det fotografering på förskolan och jag vill ju inte att hon missar den. Pratade med personalen på hennes avdelning idag och det var helt ok att komma i morgon och vara med på fotograferingen även om Linnea var förkyld. Naturligtvis är det dumt att släpa dit en unge med feber osv men så länge som hon bara är lite lite snorig och lite hostig på nattetid så spelade det ingen roll. Vore ju kul om hon kunde vara med på gruppbilden iaf. Får väl se i morgon hur läget är.


Nu har jag börjat packa lite och jag tror att jag har rätt så bra koll på läget. Kan ju alltid hoppas :o)  Klockan är dock asmycket nu så jag ska gå å sova. Natti natti.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards