Direktlänk till inlägg 16 december 2013

Tredje advent, julkortspanik och lite annat.

Av Heidi Månsson - 16 december 2013 00:24

Jaha nu är klockan så där mycket igen och här sitter jag. Igen. Hopplösa jag som aldrig kan komma i säng i en vettig tid. Tycker dock att det tar extra lång tid att varva ner när jag slutar jobbet kl 21. När man kommer hem så är (åtminstone jag) man så uppe i varv så det tar lite tid bara att "landa" och sen ska man liksom oftast göra nått utav det som man inte har hunnit eller orkat göra innan jobbet och alla föräldrar vet ju att det finns ju ALLTID nått att pyssla med hemma... Never ending story liksom. Ja ja nu sitter jag här å slappar lite. Har precis slurkat i mig en kopp te och jag vet inte hur eller varför men den var fruktansvärt god idag :)  Tycker att jag alltid gör mitt te på samma sätt men det var verkligen jättegott idag. En sån där liten sak som kan förgylla tillvaron lite. Det gäller att kunna se de små positiva sakerna ibland :=)


 


I morgon har jag matteprov. Fy hundan. Vill inte. Kommer aldrig på något sätt kunna klara av den där kursen så jag vet inte vad jag gör där men jag får ju försöka avsluta det jag har påbörjat på nått sätt. När det gäller skolan så fick jag iaf reda på en positiv sak nyss. Kollade på Fronter och vi hade fått proven i Samhällskunskapen rättade. Jag blev godkänd på det provet. Ett prov som jag var helt totalt oförberedd på för jag gick dit för att göra delprov 2 men blev tvungen att göra delprov 1 först då jag hade missat den. Blev lite skakis och tänkte att det aldrig skulle funka men jodå - jag fick ett E ialla fall. Med tanke på hur denna terminen i skolan har gått så är jag nöjd. Jag hade ALDRIG varit nöjd under tiden jag pluggade till USK men jag har fått ge mig. Mina krav på mig själv är stora emellanåt och det hjälper inte att banka huvudet i väggen har jag märkt. Jag mår vansinnigt dåligt över hur denna hösten har blivit och fick jag en chans att göra om det så skulle jag nog ta den. Jag säger nog av en anledning - alla har en gräns för hur mycket de orkar med. Min gräns har varit överskriden så många gånger så jag har fått släppa allt emellanåt för att inte hamna totalt under ytan. 

Min lärare i Samhälle har gått med på att förlänga den kursen till mars nästa år. Vet inte om det är den bästa lösningen för egentligen skulle jag läsa om hela kursen men just nu får det här sättet duga.


Jag har lite julkortspanik. Fick det tidigare idag när jag kom på att det är den 15 december och att det förmodligen snart är sista dagen att skicka sina julkort för att de ska hinna fram i tid. Vet inte när jag ska hinna med det men det får bli som det blir. I värsta fall så får ju elektroniska kort duga i år men jag är ju lite gammeldags där och vill gärna skicka ut riktiga. Får se hur det blir.


Helt plötsligt så är det ca en vecka kvar till julafton - vad hände?? Jag har lyckats få lite julstämning (speciellt när jag hjälpte till med att klä granen på jobbet) men tittar man ut så får man ju inte jättemycket känsla för att det är vinter. Det är grått, plusgrader och regn nästan varje dag. Det stormar lite nu och lite då över hela landet och speciellt mycket snö har vi ju inte sett röken av. Jag gillar ju förvisso inte snön så där jättemycket men lite grann runt jul kan det ju få vara iaf. Barnen vill ju åka pulka och det är ju lite mysigt när det gnistrar i snön och det knarrar när man går. Lite mysigt att kunna bygga en snögubbe eller en snölykta med barnen är det ju. Nå ja det kommer väl kanske vara snöfritt fram till februari och sen kommer allt på en gång och så ligger det kvar fram till maj. You never know...


Ja som sagt så är det ca en vecka kvar till jul och jag har bara druckit en kopp glögg. Jag har inte ätit så mycket pepparkakor (så inga paket till mig i år...suck...  ) och vi har inte bakat några pepparkakor med barnen. Vi har inte bakat lussebullar och vi har inte byggt ihop pepparkakshuset som jag köpte rätt så tidigt i år för att vi skulle hinna med det i god tid. Jag har inte hunnit storstäda huset utan jag har fått ta lite här å lite där. Jag har inte kunnat köpa färdigt julklapparna (av olika skäl, men ändå). Jag har inte koll i år känner jag men jul blir det ju ändå :)


Idag (igår eftersom det är efter midnatt men ändå) fyllde stora tösen 14 år. Tyvärr så fick vi inte fira henne idag då hon är hos sin mamma så vi får väl se när vi får chansen att ge henne paketen och krama om henne. Kan inte fatta att det är mer än sex år sedan som jag lärde känna henne och då var hon stor i orden men liten på jorden. Nu flyttar hon väl snart hemifrån... Ja jisses. Kanske borde försöka njuta lite mer av att minsta tösen är liten än. 10 år kan ju gå fort å så är hon också tonåring som längtar bort från jobbiga föräldrar. Kan man stanna tiden eller åtminstone sakta ner på tempot lite?? Pliiiiis??


Nä det är kanske dax att ge sig för denna gång. Hoppas ni sover gott. Ses. <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards