Direktlänk till inlägg 23 december 2013

BBT:s fel.

Av Heidi Månsson - 23 december 2013 00:45

Jaha. Alla ni som trodde att jag skulle sumpa det trodde rätt. Klockan är efter midnatt och var är jag? Inte fasikens sover jag iaf... Suck! Dubbelsuck! Det är BBT:s fel :=)  Skulle baaaaaraaaa kolla på ett avsnitt med familjen. Å så ett till. Å så ett till. Nu har jag borstat tänderna och gjort mig klar för sängen men inte fagerlund är jag trött inte. Nix pix. Det vore ju dumt om min kropp ville inse att efter midnatt ska man inte vara vaken (med undantag för nyårsafton och kanske någon annan stor högtidsdag plus när jag jobbar vaken-natt då rå). Har varit supertrött heeeeela natten men nu så skulle jag kunna vara vaken hela natten känns det som. Suck.

(För er som undrar vad BBT står för så har ni missat nått!! Big Bang Theory - en av de bästa komediserierna någonsin!!)


I morgon (ja det blir ju senare idag men ok då, detaljer...) ska jag till frisören. ÄNTLIGEN! Jag är så långhårig nu så jag står verkligen verkligen inte ut längre. Jag har inte varit hos frisören sedan augusti och jag skäms ögonen ur mig hela tiden. Jag kan verkligen inte ha långt hår och jag känner mig som värsta freaket när jag visar mig bland folk. Ska bli sååååå skönt att bli av med detta. MÅSTE starta upp ett sparkonto som är till för frisörbesök only tror jag bestämt ;) Ja men då skulle det ju kanske kunna finnas pengar varje gång som jag behöver klippa mig. Annars är ju inte ett frisörbesök det som är högst prioriterat när det är tajt i plånboken även om det borde ses som prio ett med tanke på alla som får hjärtattack när jag går runt och ser ut så här. Hehe. Nä men det där med att förutse utgifter och lägga undan till kommande månader kan vara tufft när man inte har så mycket inkomst och det dyker ju alltid upp nått varje månad som ska lagas/bytas ut/införskaffas m.m Är det inte bilen som pajjar så är det diskmaskinen eller mikron eller nått annat djävelskap. Nå ja i morgon får jag äntligen bli klippt och det ska bli underbart.


Efter besöket hos frisören så är det jobb 13-21 och under tiden som jag är borta så anländer julens gäster :=) Jag borde verkligen ligga i sängen och sova för länge sen med tanke på hur tidigt jag skulle behöva kliva upp för att hinna få allt klart innan jag måste sticka iväg. Med tanke på att jag har lite kontrollbehov så känns det jättejobbigt att inte vara hemma när gästerna/släktingarna kommer för jag kommer inte kunna springa runt här som en yr höna och dubbelkolla att allt är klart fem minuter innan de kommer. Jag måste bara släppa allt och lämna det åt dess öde ;)  Gaaaaaah! 


Jag ser dock fram emot att få jobba mitt första arbetspass som månadsanställd, hihi :)  Kommer nog inte vara så himmla stor skillnad för alla gör ju sitt bästa och hjälper varandra på jobbet och man gör det som ska göras liksom. Spelar ju ingen roll om man är timanställd eller fast anställd eller vad man nu är för alla kan utföra våra arbetsuppgifter så det handlar ju om att ställa upp för arbetslaget och de boende. Take one for the team! :=)


Nä men om jag skulle göra ett till försök. Jag går å lägger mig i sängen så får jag se om tröttheten smyger sig på så småning om. Natti natti. 


PS. Med tanke på vad klockan är så är det julafton i morgon... hihi. DS.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards