Direktlänk till inlägg 25 december 2013

En god jul!

Av Heidi Månsson - 25 december 2013 02:06

Jaha då var julafton över och det är dax att gå och lägga sig. Var bara "tvungen" att skriva lite här först för jag är egentligen inte alls sugen på att dra mig tillbaka men det kommer ju en dag i morgon också :)


Idag han vi med att både få sovmorgon och äta en rätt så långdragen frukost och det var inte en tillstymmelse till stress. Så skönt! Vid halv två åt vi julmaten och då han vi både äta i lugn och ro och plocka undan det mesta innan Kalle Anka började på tv:n. Vi kikade på det och rätt så snart efter Kalle var slut så knackade det på dörren. In kom den rödklädde med skägg och säck. Paket delades ut och sen fortsatte vi med de som låg under granen efter det att tomtefar hade gått vidare. Jag tror att alla var nöjda med sina paket - det verkade så iaf :o)


Efter det att paketutdelningen var över så åt vi lite tomtegröt/ris a la malta och smörgås till. Lite lagon så där på kvällen när man egentligen kanske inte är så superhungrig men ändå bör fylla på med nånting. 

När Linnea hade gått och lagt sig så spelade vi lite spel (bland annat julklappsleken) och sen åkte jag, Lena och Carin till Ljungdala kyrka på Midnattsmässa. Det började med att jag för tre år sedan ställde upp som chafför för att det var roligt att köra bil och för att jag är en av de få som inte har någon form av alkohol i kroppen på julafton i denna familj. Nu tycker jag fortfarande att det är roligt att köra bil men jag följer med även för att det har blivit en mysig tradition för oss tre att sticka iväg på detta. De sjunger och spelar vackert i kyrkan och även om jag inte är så väldigt mycket för det där med kyrkor och Gud osv så är det något som jag kan tänka mig att göra ändå. Jag hade kanske inte åkt utan Lena och Carin men nu är det som sagt vår grej som vi gör tillsammans.


När vi kom hem så blev det lite soffhäng och snack om ditten och datten och nu har alla andra gått och lagt sig. Bara jag som hade kunnat tänka mig att spela lite mera spel eller nått? Bara jag som är pigg? Jahapp. Lika bra att ge sig då rå. Det kommer ju som sagt en dag i morgon också.


Summa summarum: vi har haft en god jul. Vi har kunnat njuta av god mat, trevligt sällskap, ingen stress, tomten kom som han skulle, alla är nöjda med sina paket, alla mår bra. Nu är det bara 364 dagar kvar tills det är dax igen!! ;)  Hehe. Ska man låta julpyntet sitta kvar hela året så slipper man packa ner och packa upp allt igen? Nääää :)


Hoppas att ni får ha de bra i mellandagarna & god fortsättning önskar jag er. Kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards