Alla inlägg den 3 januari 2014

Av Heidi Månsson - 3 januari 2014 14:45

Nä här dansar inga råttor på borden vad jag vet. Eller ja det skulle vara Izzie som passar på ikväll när jag ska jobba :) Anledningen till rubriken är att jag är nästan ensam kvar här hemma med "bara" vovven som sällskap. Fredrik tog med sig Linnea och for upp till de småländska skogarna för att hälsa på sonens farmor och farfar och för att hämta hem "den förlorade sonen" :) De kommer hem i morgon så jag är inte själv hemma så hemskt länge och dessutom ska jag ju jobba hela kvällen ikväll och 13-21 i morgon så jag hinner väl knappt reagera innan de är hemma.


Att jobba vaken-natt som jag gjorde i natt var ju inte det bästa för min förkylning märkte jag. Sitter och laddar upp halsen med en kopp te nu och hoppas att jag ska hålla ihop i några dagar till för jag jobbar hela helgen och även måndag. Kan inte klappa ihop nu! Nä jag ska INTE bli mera sjuk!! Så länge som det inte blir värre än vad det är nu så orkar jag men det är lungorna som inte vill samarbeta. Känns som att det sitter en elefant på bröstet och andningen vill inte riktigt funka. Bara till att bita ihop lite till så kan jag vila sen när denna helgen är över :=)


Vill komma igång med träningen nu! Måste få bort bacillerna så att jag kan få pumpa loss på gymmet. Skulle behöva gå på lite boxning känner jag :) Har mycket som jag skulle behöva avreagera mig för och det är grymt bra för att öka energinivån i hela kroppen. Synd man inte har nån bra plats här hemma för att hänga en säck i taket och bara kunna puncha loss. Inte så populärt om platt-tv:n eller nått annat dunsar i golvet pga en boxningssäck kanske?  Har föreslagit att de skulle sätta upp en på gymmet men de hade inte plats inne på tjejgymmet så tyvärr. Funderar på att våga testa lite mera gruppträning i fortsättningen och vem vet - det kanske finns nått där som passar mig förutom Crosstrainingen för den är grymt bra! Måste kolla upp det där. Det är roligt att fler och fler som jag känner börjar på Fitness 24/7 :=))  Underlättar för att kunna tajma ihop det och träna tillsammans med nån polare. Känner att jag är taggad till tusen nu och skulle gärna åka till gymmet nu på direkten men nu får jag börja göra mig i ordning för jobb istället.


Trevlig fredagskväll önskar jag er! Kram kram

Av Heidi Månsson - 3 januari 2014 14:07

Jag tänkte som så att nu är det nytt år och då tyckte jag att det var dax för en förnying av bloggen så en makeover är gjord. Lite synd bara att inte de gamla inläggen visas med den gamla layouten så att man ser förändringarna. Allt visas ju som att hela bloggen har sett ut så här hela tiden. Det hade varit lite kul om man liksom kunde se bilder på före och efter :)  Nu är jag ju inget proffs på det där med layouter och hur saker och ting ska se ut men det är ju roligt när man har stylat om sin blogg att "jobbet" som man lägger ner syns. Ja ja större bekymmer kan man ju ha ;)

Av Heidi Månsson - 3 januari 2014 04:18

Jahapp då var det 2014 nu då :-) Det är mitt i vintern eller åtminstone det som ska föreställa vinter. Till och med i Skåne brukar det ju vara lite minusgrader och de vintrarna som jag har bott här nere sedan början av 2008 så har det ju till och med legat snö på marken och ibland har vi haft rätt mycket av den varan. Inte för att det är så att jag älskar snö och inte gör det mig nått att denna vintern verkar bli rätt så snölös men tittar man ut så kan man ju tro att det är oktober/november. Typ. Fyra plusgrader och regn. Grått och mulet nästan varje dag. Det ser ut att fortsätta så resten av vintern men jag ska väl inte säga för mycket för då kommer det väl världens snöstorm och så fick jag så jag teg. Hehe. Eller så lagom till man börjar längta efter våren i februari/mars så kommer vintern och ännu värre är om den då dessutom blir långdragen... Nä nu håller jag faktiskt tummarna för att vintern fortsätter så här. Hellre grå och trist med några plusgrader än att vi har snö lagom till våren. Det vore väl roligt för barnen att få leka i snö men det får vänta tills nästa vinter. Sorry kids! :)

Nog pratat om vädret. Befinner mig på jobbet. Jobbar vaken-natt. Har lite sysslor att sköta så jag ska snart ta en runda igen. Kom ju bara på att jag inte hade skött om bloggen så bra de senaste dagarna så jag kände ett visst behov av att skriva lite :-)

Tittade på en film förut på Netflix. Dear John hette den. Se den! (Om ni nu inte redan har gjort det, bäst att skriva så då jag är lite sen på att se filmer ibland). Det var väl en rätt så typisk tjejfilm och rätt så förutsägbar rulle men ändå bra.

Nu har Robin varit borta alldeles för länge. Saknar min son! Får nog hem honom snart för skolan börjar ju på onsdag men längtan är enorm. Tanken var att vi skulle ha åkt till Värnamo och spenderat onsdag-fredag där men jag blev dålig och bilen klappade ihop. Suck. Jag är förkyld så det är inget allvarligt men det är dumt att sätta nått på Lena som snart ska flyga hem till Luxembourg igen och ännu värre vore det om någon som inte tål att bli sjuk nu skulle få nått. Nä det är inte värt det.
Bilen är rätt så lätt fixad för det är ju "bara" fläktremmen som ska bytas. Dock är det inte så lätt när det inte finns reservdelar inne men de skulle komma under fredagen så gubben min får väl fixa och dona lite med den under dagen som kommer.

Nä nu måste jag fixa och dona lite. God fortsättning på det nya året. Kram kram!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards