Direktlänk till inlägg 3 januari 2014

Inte för att det gör mig nått

Av Heidi Månsson - 3 januari 2014 04:18

Jahapp då var det 2014 nu då :-) Det är mitt i vintern eller åtminstone det som ska föreställa vinter. Till och med i Skåne brukar det ju vara lite minusgrader och de vintrarna som jag har bott här nere sedan början av 2008 så har det ju till och med legat snö på marken och ibland har vi haft rätt mycket av den varan. Inte för att det är så att jag älskar snö och inte gör det mig nått att denna vintern verkar bli rätt så snölös men tittar man ut så kan man ju tro att det är oktober/november. Typ. Fyra plusgrader och regn. Grått och mulet nästan varje dag. Det ser ut att fortsätta så resten av vintern men jag ska väl inte säga för mycket för då kommer det väl världens snöstorm och så fick jag så jag teg. Hehe. Eller så lagom till man börjar längta efter våren i februari/mars så kommer vintern och ännu värre är om den då dessutom blir långdragen... Nä nu håller jag faktiskt tummarna för att vintern fortsätter så här. Hellre grå och trist med några plusgrader än att vi har snö lagom till våren. Det vore väl roligt för barnen att få leka i snö men det får vänta tills nästa vinter. Sorry kids! :)

Nog pratat om vädret. Befinner mig på jobbet. Jobbar vaken-natt. Har lite sysslor att sköta så jag ska snart ta en runda igen. Kom ju bara på att jag inte hade skött om bloggen så bra de senaste dagarna så jag kände ett visst behov av att skriva lite :-)

Tittade på en film förut på Netflix. Dear John hette den. Se den! (Om ni nu inte redan har gjort det, bäst att skriva så då jag är lite sen på att se filmer ibland). Det var väl en rätt så typisk tjejfilm och rätt så förutsägbar rulle men ändå bra.

Nu har Robin varit borta alldeles för länge. Saknar min son! Får nog hem honom snart för skolan börjar ju på onsdag men längtan är enorm. Tanken var att vi skulle ha åkt till Värnamo och spenderat onsdag-fredag där men jag blev dålig och bilen klappade ihop. Suck. Jag är förkyld så det är inget allvarligt men det är dumt att sätta nått på Lena som snart ska flyga hem till Luxembourg igen och ännu värre vore det om någon som inte tål att bli sjuk nu skulle få nått. Nä det är inte värt det.
Bilen är rätt så lätt fixad för det är ju "bara" fläktremmen som ska bytas. Dock är det inte så lätt när det inte finns reservdelar inne men de skulle komma under fredagen så gubben min får väl fixa och dona lite med den under dagen som kommer.

Nä nu måste jag fixa och dona lite. God fortsättning på det nya året. Kram kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards