Alla inlägg den 8 januari 2014

Av Heidi Månsson - 8 januari 2014 13:58

Jag skulle ju inte. Jag skulle ju inte göra om samma dumma misstag. Jag skulle ju vara smartare än så. Jag skulle ju inte falla i gropen en gång till. Jag skulle ju inte börja på nått nytt. Ja vad har jag nu gjort?? Jo fastnat i ett nytt jä**a spel på Facebook. Suck och dubbelsuck :)  Tidstjuv är vad det är men oooo så kul :=)  Ja ja om jag inte hittar på värre saker på en ledig dag så går det väl att förlåta men hoppsan vad tiden stack iväg. Dax att ta tag i dagen kanske?


Sonen kom hem tidigt från skolan idag och jag blev lite förvånad när han står vid ytterdörren redan. Han slutar ju vid 15-tiden och åker ju skolbuss från Sösdala så jag tänkte att nu har det hänt nått så han har tagit sig hem tidigare på nått sätt. Sen såg jag att han hade en polare med sig och sen insåg jag att det är ju onsdag idag och inte måndag. På onsdagar slutar de tidigt på jämna veckor. Öppnade dörren till grabbarna och berättade för Robin vad jag hade tänkt och då säger grabben -"Du behöver inte vara oroliga för att vi skolkar för hur sjutton ska vi ta oss hem från Sösdala själva när det inte går några bussar...". Nej just det - de vanliga bussarna går ju inte mer där ifrån då det går tåg istället och då måste han ha busskort vilket han inte har. Hehe. Nu sitter de vid X-boxet som vanligt och passar på att spela de spelen som de inte kan spela när Linnea är hemma och riskerar att se.


Nu ska jag gå och sätta på mig träningskläderna så att jag är redo att sticka till gymmet sen när Annelie är redo. Ses!

Av Heidi Månsson - 8 januari 2014 12:12

Men hoppsan då! Jag skulle ju bara...


Vaknade i natt och hade känningar av migrän och för att den inte skulle få fäste så tog jag min medicin och drack massor med vatten. Gick och la mig igen och sen vaknade jag till lite halvt vid 8-tiden. Kände fortfarande av att det hammrade i skallen så jag stängde av alla larm och sov lite till. Hoppsan då! Vaknade 11:30. Det var ju inte riktigt meningen... Har precis ätit frukost och ska väl kanske få nått vettigt gjort idag. Kanske. Får väl se vad som händer idag.


Jag ska till gymmet med Annelie senare idag iaf :)  Har grym träningsvärk mellan skulderbladen pga en maskin som jag körde lite extra hårt på igår. Det ska kännas att man har tränat! Jag känner dock ingenting i låren där jag trodde att det skulle kännas idag så där kan jag nog öka antalet repetioner eller lägga på mera i motvikt. Jag hoppas på att Crosstrainern är ledig när jag kommer så att jag kan köra min uppvärmning på den. Älskar den maskinen!


Igår lyckades jag låta bli att pula in en enda godis i munnen och jag lyckades hålla mig borta från läsk och saft. Måste skärpa mig på den där fronten så det ska bli min utmaning. En månad i taget. Små steg. Sakta men säkert. Det räcker med allt socker som är i maten. Skärpning nu Heidi! Fokusera! Du kan om du vill!


Hoppas att eran onsdag blir bra! C U :=)

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards