Alla inlägg den 9 januari 2014

Av Heidi Månsson - 9 januari 2014 13:06

Sitter och väljer låtar till min playlist med namnet "Workout!". Jag blev visst ensam hemma så jag poppar loss för fullt och blir sugen på att sticka tillbaka till gymmet och köra en gång till men jag jobbar ikväll så det får nog räcka med en gång :)  Ska dit efter jobbet i morgon också så det kan väl bara bra att samla ihop sig lite tills dess och inte köra slut på kroppen helt...

Kom hem från gymmet och skulle ta en varm skön dusch men nääää så blev det inte för vattnet var knappt ens ljummet. Ibland är det skönt med en kall dusch efter träningen men det vill jag kunna välja själv. Faktiskt!


Har lyckats hålla händerna borta från godis och allt sådant skit idag med. Tror att vi ska göra som så att jag ska undvika att handla mat också för oftast köper jag godis när jag är i mataffären. Nu har jag slagit vad med Jenny igen och denna gången är det All In som gäller. Jag tänker inte klanta mig denna gången! Vägde mig förut och vågen visade en viktminskning på fem kilo sedan nyår så jag tänker fortsätta så :)


Har ett litet bekymmer nu när jag tränar så här mycket. Jag har nämligen inte träningskläder så att det räcker mer än till två omgångar så jag får tvätta heeeeeeela tiden. Inget stort bekymmer - jag vet - men det vore inte så dumt med nått set till. Får se om jag kan få tag på nått billigt på rea någonstanns någon gång. Vill inte köpa på mig för mycket i en strl heller med tanke på om jag tappar några kilo runt magen så byxorna blir för stora. Jag har redan 2 st träningsbyxor som är för stora så de tappar jag när jag är på löpbandet, hehe. Har börjat använda de paren här hemma som slappebyxor. Inte lika pinsamt om jag tappar dom här hemma ;)


Nä dax att pyssla med lite annat som tex boka biobiljetter :))))) Ses!

Av Heidi Månsson - 9 januari 2014 00:08

Förbannat vad jag är sockersugen då! Har lyckats klara mig idag också och tänker inte falla dit i morgon heller. Jag hade kunnat sätta i mig en stor godispåse eller ett stort glas cola nu utan att blinka om det inte var för att jag gör detta för att få försöka påverka mitt liv till det bättre på de plan som jag kan kontrollera själv. Jag måste bevisa för mig själv att jag kan detta. Jag måste våga tro på att till och med jag kan. Om alla andra runt omkring mig kan så ska väl jag också kunna? Jag är väl inte sämre än nån annan? Jag fixade ju att plugga till USK trots att jag hade en historia med skolgång som var allt annat än bra. Jag kunde övervinna dom monstrena så då ska jag väl kunna övervinna detta med? One by one they will go down!


Har just sett på Batman Begins. Fredrik föreslog att vi skulle titta på den och jag var måttligt road men tänkte att jag offrar mig väl då... Är glad över att jag offrade mig för den var ju faktiskt bra :=)  Robin blev också impad så nu ska vi se om vi kan kika på de andra filmerna som har med Batman att göra. Vad har jag gett mig in på? ;)


Det blev en tur till gymmet idag och jag ångade på rätt bra så det känns lite i kroppen ikväll kan jag ju säga. Skön känsla! Ska dit imorgon med. Det är så skönt att ha nån att träna med och det betyder mycket att vi kan sporra varandra. Jag är mer peppad än någonsin så denna gången kanske det kan börja märkas nått resultat med :o)


Nä jag ska lämna Linnea i morgon så det är dax att dra sig mot sängen. Även om vi inte ska vara där förrän 9:30 så ska jag ju upp betydligt tidigare än så. Dax att komma tillbaka till lite vettiga morgonrutiner och inte sova bort halva dagarna. Hehe.


Sov gott! Natti natti :=)

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards