Alla inlägg den 10 januari 2014

Av Heidi Månsson - 10 januari 2014 22:51

Låg på soffan och kollade på tv men somnade ifrån hela tiden. Vaknade till och tittade lite och så slumrade jag till igen. Så där höll jag på ett tag och tillslut så sa min man till mig att gå och sova. Drog på mig pyjamasen och borstade tänderna och sen var jag ju pigg igen. Suck! Tänkte dock att om jag gluttar på Netflix en stund eller läser lite i min bok så kanske jag blir trött igen. Det brukar funka :-)

I morgon måste jag ta tag i projektet "städa bort julen" men det är bara det att på jobbet håller man på med städning, matlagning, disk, tvätt, stryka gardiner, plocka och grejja, byta i sängar osv så man pallar liksom inte hålla på med allt här hemma också. Men men - bara till å ta tjuren vid hornen å gilla läget. Jag får ju belöningen på kvällen i form av biobesök :-)

Tänkte på det där med träningsbyxorna...jag borde ju kanske kunna sy in dom två jag har som har blivit för stora. Det borde inte vara så svårt? Får kika på det för det skulle nog spara mycket pengar. Lite resårband i midjan eller nått så ramlar de inte av mig på löpbandet :o)

Nä nu ger jag mig för idag. Tar min bok en stund. Sov gott! Natti natti!

Av Heidi Månsson - 10 januari 2014 14:25

Nu är jag faktiskt en smula frustrerad och lite halvless. Jag har jobbat 7-13 idag och visst är jag lite trött men inte jättetrött. Jag var faktiskt riktigt sugen på att sticka iväg till gymmet men det sket sig pga mängden träningskläder som jag äger. Det är surt att behöva avstå från träning pga att byxorna ligger i tvätten. Jag har två par som passar. Måste köpa fler. Ska se till att hinna tvätta och torka träningskläder så dom är redo till morgondagen för i morgon SKA jag iväg till gymmet! Nu har jag ledigt lördag, söndag, måndag och tisdag och så börjar jag inte förrän 13 på onsdag så det blir gymmet då med :=))


Biljetter till bion är bokade och barnvakt är fixad (tack världens bästa Jennie Håkansson ) så imorgon är det dax för lite hober, orcher, troll, drakar, dvärgar och allt annat möjligt som är med i filmen :)  Det är så bra med presentkort på bio för det passar ju hela familjen och det är sånt som vi inte unnar oss så ofta då ekonomin inte alltid tillåter sådan "lyx". Nu kommer vi dock äntligen iväg och det ska bli kul! Tror faktiskt inte att det blir några bekymmer med att motstå godis, popcorn och läsk heller. Känner mig rätt så säker på att inte ens bli frestad men man vet ju inte hur reaktionen blir i morgon. Tur att jag inte har nått luktsinne iaf så att inte jag blir frestad för att jag känner lukten av popcorn eller nått. Kanske skulle ha ögonbindel på mig när jag går förbi kassan?? :=)


Nä jag får väl skutta ner till tvättstugan och göra vad jag ska. Hoppas att eran fredag blir bra. Kram! 

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards