Alla inlägg den 16 januari 2014

Av Heidi Månsson - 16 januari 2014 17:40

Satt och pysslade med min lilla tös för en stund sedan och nu blev jag supersugen på att börja scrapbooka igen. Jag måste ju gå igenom alla foton och framkalla lite så att jag kan göra ett album till Linnea också. Jag har inte scrappat på lääääääänge (typ fyra-fem år eller nått) så det är ju dax att sätta igång. Kanske skulle ta och sortera lite bland fotona ikväll så att åtminstone det är gjort. Det är ju en bra början :=)


Såg en film förut på Netflix som var rätt bra. Om inte annat så var igenkänningen rätt så stor emellanåt. Småbarnsföräldrar, vardagsstress, frustration, glädjen över barnen och hur den glädjen ibland kommer i skymundan över små negativa vardagsgrejjer som kommer i vägen för den glädjen man borde känna osv. Stress över jobb, stress över pengar, stress över kalasfixande för barnens skull, kärlekens upp och nedgångar och allt mellan himmel och jord. Filmen hette "Motherhood" och visst var det mest mamman som syntes i filmen och visst är det mest henne man tänker på och känner igen sig i men farsan är ju ändå med i bilden och i de flesta fall är de mer eller mindre insyltade på riktigt i sina barns liv. Filmen borde heta nått i stil med "Parenthood" om man nu ska vara lite petig. Ja ja, den var sevärd om man vill ha en lat stund framför tv:n/datorn/surfplattan men jag tror att det är en typisk "trött-småbarnsmamma-film".


Nehepp nu kallar lilltösen på lite uppmärksamhet och mamma-tid igen. Dax att leka med lera. En av de få saker som jag pallar med idag. Helst av allt vill jag bara vara ifred men är man förälder så är man. Sjuk eller ej.

Av Heidi Månsson - 16 januari 2014 13:33

Sitter bredvid Linnea i soffan och stööööööör mig på detta förbaskade tangentbord på denna förbaskade surfplatta med dess förbaskade dåliga inställningar som inte går att ändra. Jag fattar inte vad jag gör för fel men ingenting vill funka som jag vill. Suck, suck och megasuck!


Har fått ge upp min ide om att kunna jobba i helgen. Fick ringa jobbet och sjukanmäla mig fastän jag inte ville men jag fick inse mina begränsningar. Det är ju bättre att jag är hemma nu och vilar upp mig, blir frisk och kan jobba nästa vecka  utan att riskera att smitta ner alla på jobbet med denna skiten. Jag är ju duktig på att samla på mig allt skit på en gång också. Hosta från helvetet och trånga luftvägar, feber, förmodligen halsfluss och svinkoppor med. Jippie!


Nä att blogga från surfplattan är ingen höjdare. Fortsätter kolla på Netflix ist. Kram!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards