Alla inlägg den 19 januari 2014

Av Heidi Månsson - 19 januari 2014 23:15

Satt i soffan och tittade på lite tv med mannen min då ögonen helt plötsligt blev väldigt tunga. Insåg att jag inte hade vilat så mycket idag som jag har gjort de senaste dagarna och tänkte att det blir väl rätt så bra för då kan jag ju gå och lägga mig i tid i dag då. Ja jo tjenare! Har jag inte lärt mig nånting om mig själv de senaste 34 åren eller?? Iiiiiiingen självkännedom alls?? Här sitter jag ju nu för efter tandborstning och lite annat pysslande så blev jag ju pigg igen ju. Såååå typiskt Heidi Månsson...


I "lite annat pysslande" ingick tex att plocka fram grejjer tills i morgon som Linnea ska ha med sig till dagis. Nu är hon absolut tillräckligt frisk och pigg för att kunna vara på dagis igen och sist när jag hämtade hem henne så lade jag märke till att hennes låda med extrakläder inte var så uppdaterad så det var lite kläder som skulle med till den. Nu när det faktiskt har kommit snö så kan det ju vara bra med nån extra mössa och vantar med så det är nu nedpackat. I morgon ska de även åka pulka på dagis så då är det ju bra att vara förberedd för det och hjälmen är framplockad för de ska åka utanför dagisgårdens område och där ute måste de ha hjälm. Inne på dagisgården är backen så liten så liten så den kan inte ens kallas för backe så där kan det liksom inte hända nått. Vet inte ens om den räcker för en ett-åring, hehe. På skolgården har de en kulle som är lite lagom för 1-4 för den lutar lite olika mycket i olika riktingar så man kan välja och vraka. Kul att det kom snö så de äntligen kan få åka pulka! :=)


Just nu känner jag mig rätt så dum för att jag avbokade jobbpasset som jag skulle ha haft måndag eftermiddag/kväll och natt till tisdag morgon på en gruppbostad inne i stan. Jag ringde i lördags och meddelade att min sjukdom sätter stopp men aldrig trodde jag att det skulle vända så snabbt när det väl började vända. Förvisso så har jag en elak hosta kvar och näsa och ögon rinner så det är kanske bättre att jag blir hemma men det känns som att jag kanske har ställt till det för dom i onödan... Orkar jag jobba/kan jag jobba och inte är allt för dålig så vill jag ju göra det. Det är väl kanske gränsfall men hade jag "knarkat loss" på lite piller och pulver så hade jag förmodligen fixat det. Ja ja nu har jag ringt och avsagt mig det jobbet - nu kan jag ju inte ta tillbaka det och så vet jag med säkerhet att jag inte smittar någon där så det är ju bra.

Jag skulle ha jobbat onsdag och torsdag på Plommonstigen men har bytt torsdagen mot tisdagen då det var en som ville byta med mig så jag jobbar tisdag + onsdag och sen är jag ledig resten av veckan igen. Rätt skönt för då hinner jag kanske återhämta mig helt till 700% så att jag kan sätta fart sen igen :)


På tal om sätta fart så vill jag tillbaka till gymmet NU!! Ja jag vet att jag ska vänta tills jag är heeeeeelt frisk och jag ska göra det men sen jäklars! Hehe. Det kliar i kroppen på mig och nu har jag förlorat en hel vecka. Har mycket att ta igen sen så det blir väl två-timmarspass på gymmet framöver :o) 


Nej nu tar jag surfplattan och bäddar ner mig i sängen. Glutta på lite film tills ögonen blir tunga. Pöss på er!! Sov gott   

Av Heidi Månsson - 19 januari 2014 14:30

Idag så blev det äntligen av! Linnea som har pratat och tjatat och längtat ut i snön fick äntligen komma ut en stund och busa loss i den härliga vita underbara snön :) Jag hjälpte Linnea på med full mundering medans pappan drog på sig sin mundering och sen kastade jag ut dom en stund. Själv tog jag på mig så pass så att jag kunde gå ut och knäppa lite kort iaf men det var inte läge för mig att busa i snön idag. Har jag tur och jag fortsätter att krya på mig så kanske jag kan vara ute en stund i morgon, får se. Huvudsaken är att Linnea kom ut en stund - det behövde hon nog.


Här kommer lite bilder :=)


                 


Jag hoppas faktiskt att snön stannar kvar ett tag nu så att alla barn (och övriga banditer som vill) hinner leka i snön innan den försvinner. Det är ju lite mysigt med snö ändå. Det behöver inte bli så mycket bara och det behöver inte bli så överdrivet kallt. Ca en halv meter djup snö räcker och inte kallare än -5 så är jag nöjd :=)) Inget slask och inget blask. Sen när snön försvinner och våren kommer så ska det ske direkt efter sportlovet och då ska det gå lagom fort så att det inte är för blött överallt och det får inte vara halt. Så där - nu har jag lagt in min önskan ;)


Har gått igenom lite foton men har mycket kvar att gå igenom. Tänkte skicka in för framkallning när jag har ett lagom gäng foton, behöver ju inte framkalla allt på en gång då jag har ända sedan sommaren 2008 att framkalla...hehe.


Hoppas att ni får en toppenfortsättning på eran söndag. Puss & kram!   

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Skapa flashcards