Direktlänk till inlägg 21 januari 2014

Väckt av mini-ninja.

Av Heidi Månsson - 21 januari 2014 08:04

Spännande! Hur i hela friden ska jag lyckas med att hålla mig vaken hela dagen och vända tillbaka dygnet nu då? Jag fick ju inte sova mycket denna natten och det underlättar ju inte direkt. Jag kommer vara helt förstörd innan lunchdax typ. Jippie. Och nu kan jag inte sova för jag blev väckt av en grinig och tjurig my little pony-älskande mini-ninja som inte ville gå till dagis. Hon och pappan hade lite fajtande om vem som skulle skynda sig och vem som skulle göra vad med tandborstning osv så jag vaknade. Precis det som jag ville vakna till. Suck. Tror att sista gången som jag tittade på klockan inatt innan jag hade somnat första gången så var väl klockan 03:30. Sen slutade jag titta på klockan och försökte tränga bort alla störande ljud och bara somna. Det är hemskt vad en klocka på väggen kan ticka högt när resten av huset är förhållandevis tyst... Vid sjutiden kom Robin och väckte mig. Halsont och feber. Grattis - då var det hans tur nu då. Och sen väcktes jag av den ljushåriga miniterroristen som inte ville gå till dagis. Gäsp...ZzzZzZZzzz.


Jag hade iofs varit tvungen att kliva upp senast 07:45 iaf för nu för tiden så ska man ju slå på datorn och sjukanmäla barnen via den. Smidigt... Hur tänkte dom där?? Ja visst är det smidigt att man kan gå in när man vill på dygnet och sjukanmäla sina barn utan att väcka eller störa någon annan. Visst är det smidigt att slippa kliva upp tidigt om man tex har haft kräksjuka ungar hela natten så att ingen har fått sova och så ska man kliva upp bara för att ringa ett telefonsamtal tidigt på morgonen. Visst är det så. Men om man inte vet om det förrän tidigt på morgonen så ska man slå på datorn och kasta sig in i Schoolsoft som programet heter och klicka sig till rätt ställe där. Just då på morgonen när man kanske har andra ungar att hjälpa iväg till skolan/dagis och plus att man själv kanske har en tid att passa. Just då som säkerligen internet eller datorn strular. Just då är man inte så glad för det nya systemet. Men det är ju smidigt med teknik när tekniken hjälper. Mmm jo just det.


Dagens planer är att först äta frukost med min man och sen ska jag fixa mig i ordning med en dusch osv för att köra ut till skolan och hämta böcker till sonen. Sen får vi se. Jobb kl 16-21. Hoppas ni får en bra dag. Puss på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heidi Månsson - 6 juli 2022 12:39


Halli hallå :) Ja då är vi hemkomna efter en fantastisk vecka i Finland och vi hann bara hem för att vända för att sedan åka på husvagnssemester :) Här har vi det också väldigt bra så jag önskar att vi kunde stanna MYCKET längre! Nå ja nu får vi ta...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 04:05

Dessa bilderna kom inte med i förra inlägget...

Av Heidi Månsson - 28 juni 2022 03:55

Hej halli hallå från Hevossalmi :) Vi har åkt tåg till Stockholm (satt med ett supertrevligt par och snackade om allt möjligt på resan så den gick fort), vi tog oss ut till båten utan bekymmer och vi fick åka med Gabriella - finare än så blir det ju...

Av Heidi Månsson - 25 juni 2022 07:34


  Nu närmar det sig verkligen. Jag och min dotter ska snart påbörja vår resa som är så efterlängtad! Jag vill bara få krama om min far, jag behöver få känna att det är verkligt, att det är på riktigt, att min far - min älskade pappa - finns och ...

Av Heidi Månsson - 24 juni 2022 15:03

Nu är nästan allt framplockat så det ska bara ner i rätt väskor. Det har varit lite bökigt att packa både till Finlandsresan och husvagnssemester samtidigt men efter lite pusslande så gick det också. Nu kan vi bara snabbt och smidigt flytta över så...

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards