Alla inlägg den 25 januari 2014

Av Heidi Månsson - 25 januari 2014 23:29

Det var lite snopet i morse - minst sagt - att det inte var någon mening med att kliva upp tidigt. Det ringde aldrig nån snubbe med tv-bänk. Han har inte hört av sig på heeeeela dagen så här står vi utan tv-bänk fortfarande. Ska ta och ringa honom i morgon om han inte hört av sig på morgonen/förmiddan. Iofs så väntar han och hans sambo/fru ett till barn som ska kläckas vilken dag som helst så han kanske är på BB just nu - vem vet? Inte så konstigt isf om han inte har prioriterat att ringa oss :)  Ja ja det löser sig nog och det är ju inte så att det brinner i knutarna men det vore trevligt att få hem prylarna och kunna koppla in allt så det blir snyggt och bra.


Idag fick jag äntligen upp vårgardinerna i köket så nu är det färdigt. Jag har röjjt lite här hemma med god hjälp från min man och så har jag skottat snö. Det har inte kommit någon ny snö på länge nu men jag var ju sjuk i en vecka och under den tiden snöade det rätt så mycket och Fredrik han ju inte ta hand om det eftersom han var ensam om att ta hand om ALLT här hemma då jag antingen sov eller var för sjuk för att kunna/orka/ hjälpa till. Han tog det mest akuta med snön då när jag var sjuk så att vi kunde komma in och ut till fots och med bil så nu har jag skottat upp hela garageuppfarten så att det får plats bilar på den igen.


Vid 17-tiden kom familjen Wimborn på besök och det får de gärna göra om! :)  Vi åt tacos och sen glass till efterrätt. Vi dukade fram lite godis till ungarna och de tittade på film/spelade wii/spelade på datorn/spelade nintendo ds/spelade på den elektriska orgeln där nere i källaren och lekte allt möjligt. Jag tror att de hade kul :) När ungarna roade sig själva så passade vi på att spela sällskapsspel. Det blev Speculation idag och det är sååååå roligt att inviga vänner i det spelet och jag tror att de gillade det :=)  Tar gärna fler spelkvällar och om vi ska hinna gå igenom de vi har så tar det ett tag, hihi.

De hade med sig Zako också så Izzie och Zako bussade loss mellan stolar/fåtöljer/soffor och bord inne i vardagsrummet. Det var så kul att se lille Zako som inte ens är ett halvår och rätt liten (speciellt om man jämför med Izzie) när han skulle "reta" upp Izzie lite. Han kunde ju komma mellan stolar, under bord och sådant som inte hon kan så han kunde slinka undan rätt så bra. Först muckade han lite med henne och sen pinnade han iväg på de små korta benen. Hon som är så stor kan inte vända på en femöring och kommer inte emellan på alla ställen där han fick plats. Sen blev tyvärr Izzie lite agressiv när det fanns hundben att mumsa på så då gick hon på Zako lite så att han pep till. Efter det hade Zako en helt annan respekt för Rottweilertiken. Tyvärr så var det lite för hårdhänt när Izzie tuffsade till den lille valpen. Jag hoppas att han ger tillbaka och sätter henne på plats nästa gång de träffas :o)


Familjen gick hem vid 22:30 så det råkade visst bli lite sent men klockan går fort när man har roligt har jag hört, hihi. Eventuellt blir det en dejt i pulkabacken i morgon så det håller åtminstone jag och Linnea tummarna för nu. Eller jaaaa just nu sover Linnea sött men jag tror att hon skulle uppskatta en tur i backen så kan inte familjen Wimborn komma dit så får vi väl ta en tur ändå! :))


Nu ska jag glutta lite på tv. Sussa sött så ses vi!

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards