Alla inlägg den 26 januari 2014

Av Heidi Månsson - 26 januari 2014 19:30

Ja vad ska jag säga om denna dagen? Det har varit en salig blandning mellan förtvivlan över att inte få sova ut i morse, trött & less på tjatande fyraåring som inte ska göra som man säger men däremot så ska hon tjata hål i huvudet på mig hela tiden. Mamma mig hit och mamma mig dit :) Sen vände det efter ett besök på andra sidan gatan och därefter så blev hela dagen så bra så bra :)) Ska vi ta det från början?


Linnea väckte mig tidigt (ja ja med mina mått mätt så var det jääääättetidigt  för det var 07:30 och så tidigt vill jag INTE kliva upp när jag kan få sova minst en timme till men vem vill det, hehe). Insåg att det inte var så lämpligt att ta stekjärnet och banka ner henne i sängen igen eftersom att aga är förbjudet i detta land så jag gjorde som många trötta föräldrar gör - jag tog med mig kudden i handen och lockade med en stunds bolibompa i tv-soffan. Funkar varje morgon :)  Linnea hon tittade och jag halvsov. Sååå skönt!


Efter en väldigt sen frukost så pysslade vi lite och sen så klädde vi på oss fullmundering och begav ut på andra sidan gatan där det finns en väldigt bra pulkabacke. Vi kastade oss ut för branterna med en tjutande Linnea och det var jättekul. Vi hoppade till och med i guppen för hennes skull - tänk så föräldrar offrar sig för sina barn! Hehe. En riktig succè :=))  Vi filmade lite med digitalkameran så jag tänkte kolla igenom det sen och kanske lägga ut nån filmsnutt om det blev nått bra.


Efter pulkabacken så for jag till maxi och provianterade lite och där stötte jag på en klasskompis från Flexvux. Pratade lite och det visade sig att de skulle till Hovdala med deras valp. Vi kom in på prat om pulkor och det visade sig att de var ute efter babypulka och vi hade över här hemma så de skulle komma förbi och hämta dom sen efter besöket på Hovdala. Bara det att de fastnade med bilen i snön där nere sen så när vi satt och åt så ringde de efter hjälp. Fredrik hade precis ätit färdigt då så han tog bilen och körde ner dit för att bogsera upp dom. Sedan blev det ett oväntat besök här då de behövde låna toalett för den store killens skull och en plats för blöjbyte för den lille killens skull. De stannade en liten stund så barnen fick leka här inne och hundarna fick leka av sig där ute. Trevligt trevligt!!


Till kvällsmat idag åt vi resterna från gårdagens tacos - mmmm vad rester är gott ibland!! :=))  Nu ska jag gå och natta min lilla tös. Jobb i morgon 7-16 så det är dagis för hennes del. Ses i morgon. Natti natti.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards