Alla inlägg den 30 januari 2014

Av Heidi Månsson - 30 januari 2014 19:45

Poppar musik, försöker slappna av lite efter en dag på jobbet. Huvudet är överallt och ingenstanns samtidigt. Tankarna snurrar på allt och ingenting. Jag känner mig disträ och lite trött. Längtar tills det är dax att varva ner ikväll. Längtar efter en stooooor påse godis. Längtar efter en fet pizza. Längtar efter jordnötsringar. Sugen på allt som är så där äckligt gott och skulle kunna ge rätt mycket för att få vräka i mig ALLT onyttigt idag. Känner verkligen inte för att ta mig till gymmet och mår pest när jag tänker på träningen. Jag har bara kommit iväg till gymmet en gång denna veckan än så länge och jag tror inte att jag får till det fler gånger denna veckan pga många olika anledningar. Dels så har vi ingen bil här hemma och den funkar ju inte och vi får den inte lagad innan helgen, dels så går inte bussarna hem så sent på kvällen som jag vill åka, dels så jobbar jag nästan hela helgen. Nä det får bli nya tag på måndag igen :o)


I morgon skulle jag ha jobbat 13-21 men jag har bytt så jag jobbar 7-16 istället. Nice att få fredag kväll ledig!


Jag kom inte så långt i min bok igår för jag blev rätt så trött. Släckte lampan vid midnatt och sov nog rätt så snabbt efter det. Fick ca 6 timmar sömn i natt och det kändes skönt. Kanske kan lyckas upprepa det inatt. Det hade varit skönt.


Linnea har lärt sig vad färgerna heter på engelska. Hon kan rabbla färgerna vit, svart, gul, blå, grön, röd, lila, rosa, brun just nu. Hon räknar till 10 på engelska utan bekymmer. Hon är fyra år. Jag tycker att hon är jätteduktig! :) Opartiskt? Nix. Och det tänker jag inte vara heller. Det är min mini-ninja!! MIN! Jag får tycka att hon är bäst och så är det :))


Nähä nu ger jag mig för idag. Fick ont i magen och känner för att använda vetekudden ikväll. Det var länge sedan... Ska gå och gräva fram den nu innan rummet är ockuperat av en sovande mini-ninja. Natti natti.

Presentation

Hej. Här kan ni läsa om mig och min familj :) Jobbar som habiliteringsassistent (himmla fint ord det där!) Precis som alla andra föräldrar så försöker jag balansera jobb, familj och fritid så att jag orkar/hinner med allt det där som måste göras och förho

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Buzzador

Buzzador-räknare


Ovido - Quiz & Flashcards